Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udział wielkiej czwórki w rynku telewizyjnym spadł poniżej 40 proc.

Cztery największe telewizje - TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN – miały w kwietniu o prawie 4 proc. mniejszy udział w rynku telewizyjnym niż rok temu. Jedynka w grupie ogólnej spadła poniżej 9 proc. udziału, a w komercyjnej do 5,3 proc. Wzrost zanotowały TVN 24 i TVP Info.

Cztery największe stacje wciąż tracą udział w rynku: w kwietniu 2017 roku miały łącznie 38,27 proc. udziału, podczas gdy w kwietniu ub.r. 42,18 proc. W tzw. grupie komercyjnej (16-49 lat) udział wielkiej czwórki spadł z 41,09 do 38,25 proc. 

W grupie ogólnej prowadził w kwietniu br. Polsat - 11,17 proc. udziału (rok temu: 11,79 proc.). Drugie miejsce zajął TVN - 10,42 proc. (11,33 proc.). Trzecia była Jedynka – 8,81 proc. (10,07 proc.), a czwarta Dwójka – 7,87 proc. (8,99 proc.).
Na piątym miejscu był TVN 24 – 4,3 proc. (3,74 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TV 4 - 4,23 proc. (3,34 proc.), TVP Info - 3,48 proc. (2,98 proc.), TVN Siedem – 3,38 proc. (3,48 proc.), TV Puls – 3,06 proc. (3,42 proc.) i TTV - 1,7 proc. (1,54 proc.).

W grupie komercyjnej, jak rok temu, pierwszy jest TVN z 13,8 proc. udziału (rok temu 13,9 proc.). Polsat miał 12,44 proc. (13,48 proc.). Trzecia była Dwójka z 6,7 proc. udziału (7,55 proc.). Na czwartym miejscu jest Jedynka - 5,29 proc. (6,16 proc.). Dane Nielsen Audience Measurement.

(JM, 06.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.