Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kuchenne rewolucje", "Taniec z gwiazdami" i "Milionerzy" hitami wiosny

(fot. Kuchenne Rewolucje)

Po pierwszych tygodniach obowiązywania wiosennych ramówek najpopularniejszymi programami były "Kuchenne rewolucje" TVN i "Taniec z gwiazdami" Polsatu, a najbardziej udaną nowością - "Milionerzy" TVN.

Tak wynika z analizy danych Nielsen Audience Measurement za pierwszych siedem tygodni emitowania audycji z wiosennych ramówek – tj. za okres od 13 lutego do 2 kwietnia, przy czym do marca nowości nadawał tylko TVN i częściowo (show „Idol”) Polsat.

- Największy sukces tego sezonu to powrót „Milionerów” do TVN – mówi Marek Racławski, szef departamentu telewizyjnego w domu mediowym MullenLowe MediaHub. Emitowany od poniedziałku do czwartku o 20.55 teleturniej, do którego TVN wrócił po kilku latach przerwy, oglądało w badanym okresie średnio ponad 2,2 mln widzów (w analogicznym okresie wiosny 2010 roku, gdy był ostatnio emitowany - 2,6 mln). - Trudno oczekiwać oglądalności porównywalnej z tą z 2010 roku. Zwłaszcza że wtedy teleturniej nadawany był wyłącznie w niedziele – analizuje Marek Racławski. – Teleturniej w ramówce TVN zajął jednak miejsce serialu „Singielka” i dwu-trzykrotnie podniósł oglądalność pasma – podkreśla.

Inną wprowadzoną wiosną zmianą, która pozwoliła zwiększyć widownię w prime time, była rezygnacja Polsatu z programów kulinarnych w tym sezonie. We wtorkowe wieczory miejsce „Piekielnej kuchni” zajął nowy talent show „The Brain – Genialny umysł”, a w środowe zamiast „Top Chefa” Polsat emituje reaktywowany po długiej przerwie muzyczny talent show „Idol”. - Obie zmiany przyniosły oczekiwane zmiany wzrostu oglądalności – ocenia Marek Racławski. - „The Brain” ogląda aż o ponad 40 procent więcej osób niż jego kulinarnego poprzednika (chociaż program traci nieznacznie w grupie komercyjnej), natomiast „Idol” poprawił oglądalność pasma środowego o około 15 procent w obu badanych grupach – wylicza. Średnia widownia „The Brain” do początku kwietnia wyniosła 2,12 mln osób, a „Idola” – 1,60 mln.

- Natomiast TVP 1 nie udało się skutecznie zachęcić do oglądania nowego formatu muzycznego „O!Polskie Przeboje” – komentuje Marek Racławski. Nowość wiosennej ramówki Jedynki wystartowała z 1,7 mln widzów (soboty o 17.30), ale nie utrzymała tej widowni – średnia na półmetku ramówki to 1,13 mln.

Najwięcej widzów spośród programów rozrywkowych, w tym także kulinarnych, przyciągają „Kuchenne rewolucje”, które ogląda w TVN średnio 2,57 mln osób (czwartki o 21.30). Niewiele mniej widzów - 2,51 mln - ma „Taniec z gwiazdami”, emitowany w Polsacie w piątki o 20, a tuż za tym show plasuje się kulinarny talent show dla dzieci „MasterChef Junior” w TVN z widownią 2,48 mln osób (niedziele o 20). Średnią powyżej 2 mln widzów mają także programy: „Kocham Cię, Polsko” w TVP 2 - 2,15 mln (soboty o 20) i wspomniany już „The Brain” w Polsacie - 2,12 mln (wtorki o 20).

(RUT, 25.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.