Skoki w TVP 1 oglądało o 1,2 mln widzów więcej niż rok wcześniej
(fot. pixabay.com)
Zawody Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w sezonie 2016/2017 oglądało w TVP 1 średnio 4,25 mln widzów – o 1,24 mln więcej niż w poprzednim sezonie.
Najwięcej widzów (6,91 mln) zgromadziła w Jedynce transmisja zawodów w austriackim Bischofshofen (6 stycznia br.). W czołówce pod względem liczby widzów znalazły się też konkursy w Zakopanem (6,79 mln widzów; 22 stycznia br.) i austriackim Willingen (6,43 mln widzów; 29 stycznia br.).
Średnio w czasie transmisji skoków TVP 1 miała 35,99 proc. udziału w rynku (29,45 proc. w grupie komercyjnej). Ze sprzedaży reklam przy Pucharze Świata stacja uzyskała 32,81 mln zł (cennikowo, bez rabatów).
Puchar Świata w Skokach Narciarskich pokazywał też Eurosport 1. Zawody w tym kanale śledziło średnio 579,1 tys. widzów (141,9 tys. w poprzednim sezonie), co przełożyło się na średnio 4,78 proc. udziału w rynku (2,93 proc. w grupie komercyjnej). Najpopularniejsza była transmisja konkursu z Bischofshofen, która przyciągnęła do Eurosportu 955,2 tys. widzów.
W klasyfikacji ogólnej Pucharu Świata w sezonie 2016/2017 polski zawodnik Kamil Stoch był drugi.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 28.03.2017)