Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK: rekompensaty dla klientów Vectry korzystających z promocji "Wszystko za 10 zł"

Vectra w trakcie postępowania dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty klientom (materiały UOKiK)

Wszyscy byli i obecni abonenci, którzy skorzystali z promocji sieci kablowej Vectra ”Wszystko za 10 zł”, otrzymają rekompensaty – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2015 roku w związku ze stałym monitorowaniem przez UOKiK przekazów reklamowych. Vectra jesienią 2015 roku prowadziła kampanię reklamową ”Wszystko za 10 zł”. Jak zwraca uwagę Urząd, reklamy wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.

Postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że spółka nie informowała, iż reklamowana cena obowiązywała jedynie przez dwa lub trzy miesiące w umowach podpisywanych na np. rok, 18 miesięcy lub dwa lata.

Zdaniem urzędu reklamy stosowane przez Vectrę mogły wprowadzać konsumentów w błąd. ”Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić, gdyby miał prawdziwe informacje” – stwierdził prezes UOKiK Marek Niechciał.
Jak poinformował Urząd, w trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji "Wszystko za 10 zł". UOKiK podał, że obecni klienci będą mogli otrzymać na trzy miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej wraz z kartą SIM, dodatkowy pakiet internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez trzy miesiące na każdą z nich.

Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m.in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli klienci nie dokonają wyboru, otrzymają pierwszą z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.
Byli abonenci dostaną natomiast 30 zł za każdą usługę, którą kupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani w stosownym piśmie.
Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii ”Wszystko za 10 zł” mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

(KOZ, PAP, 09.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.