Spadają wpływy reklamowe papierowej wersji "NYT", rosną w internecie
Dziennik “The New York Times” w ub.r. na reklamach w wydaniu drukowanym zarobił o 16 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wzrosły natomiast wpływy z reklam publikowanych w kanałach internetowych i mobilnych nowojorskiego tytułu - rok do roku o 6 proc. Łącznie w ub.r. “NYT” zarobił na reklamach o 9 proc. mniej niż 2015 roku.
Rośnie natomiast liczba e-prenumeratorów gazety. Pod koniec ub.r. było to 1,6 mln osób, o ponad 500 tys. więcej, niż przed rokiem.
Przychody “NYT” w ub.r. wyniosły 1,6 mld dol. i były o 2 proc. niższe niż rok wcześniej. Zmniejszył się również zysk operacyjny - z 137 mln dol. w 2015 roku do 102 mln dol. w ub.r.
(LL, 03.02.2017)