Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki na reklamę marek piwa zmalały o 2,5 proc.

(fot. pixabay.com)

W ub.r. najwięksi producenci piwa zmniejszyli wydatki na reklamę o 2,52 proc. w porównaniu z 2015 rokiem - wynika z danych cennikowych Kantar Media.

Na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) najwięksi producenci piwa wydali w 2016 roku 552,2 mln zł. Liderem jest Grupa Żywiec, która na reklamę przeznaczyła 238,5 mln zł (wzrost o 3,67 proc.). Koncern ten prowadził kampanie reklamowe m.in. dla marek Desperados, Leżajsk i Dziki Sad.
Na drugim miejscu uplasowała się Kompania Piwowarska - 187,8 mln zł (spadek o 10,06 proc.). Promowała m.in. marki Redd's, Tyskie i Lech (wraz z nowymi wariantami: Lech Ice Mojito i Lech Free). Trzecim największym reklamodawcą w tym segmencie był Carlsberg Polska, który na reklamę przeznaczył 84,9 mln zł (wzrost o 12,56 proc.). Koncern promował m.in. markę Okocim.
Dalej w zestawieniu znalazły się: Browar Namysłów – 22,8 mln zł (spadek o 5,34 proc.) i Browary Lubelskie "Perła" – ponad 7,9 mln zł (spadek o 19,52 proc.).

(IKO, 27.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.