Wydatki na reklamę marek piwa zmalały o 2,5 proc.
(fot. pixabay.com)
W ub.r. najwięksi producenci piwa zmniejszyli wydatki na reklamę o 2,52 proc. w porównaniu z 2015 rokiem - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) najwięksi producenci piwa wydali w 2016 roku 552,2 mln zł. Liderem jest Grupa Żywiec, która na reklamę przeznaczyła 238,5 mln zł (wzrost o 3,67 proc.). Koncern ten prowadził kampanie reklamowe m.in. dla marek Desperados, Leżajsk i Dziki Sad.
Na drugim miejscu uplasowała się Kompania Piwowarska - 187,8 mln zł (spadek o 10,06 proc.). Promowała m.in. marki Redd's, Tyskie i Lech (wraz z nowymi wariantami: Lech Ice Mojito i Lech Free). Trzecim największym reklamodawcą w tym segmencie był Carlsberg Polska, który na reklamę przeznaczył 84,9 mln zł (wzrost o 12,56 proc.). Koncern promował m.in. markę Okocim.
Dalej w zestawieniu znalazły się: Browar Namysłów – 22,8 mln zł (spadek o 5,34 proc.) i Browary Lubelskie "Perła" – ponad 7,9 mln zł (spadek o 19,52 proc.).
(IKO, 27.01.2017)