Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: radio

Dział: PERSONALIA

Dodano: Styczeń 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Sobala faworytem w konkursie na prezesa Polskiego Radia

Największe szanse na objęcie stanowiska prezesa Polskiego Radia ma Jacek Sobala - wynika z informacji "Presserwisu". O obecnej prezes rozgłośni Barbarze Stanisławczyk mówi się natomiast, że jeśli przegra w konkursie, to dostanie posadę w Telewizji Polskiej.

Jacek Sobala - były szef Trójki, Jedynki i Radia Bis, a ostatnio dyrektor TVP 3 Warszawa – jest jedną z siedmiu osób, które złożyły oferty w konkursie na prezesa Polskiego Radia, prowadzonym przez Radę Mediów Narodowych. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że to właśnie on jest faworytem w konkursie. - Nie wiem, skąd takie wiadomości – mówi przewodniczący RMN Krzysztof Czabański. - Większość kandydatów miała kontakt z radiem, pracowała lub pracuje w stacji radiowej – podkreśla. Nowego prezesa Polskiego Radia będzie wybierać pięcioosobowa RMN, w której trzy miejsca zajmują posłowie Prawa i Sprawiedliwości.

O zachowanie stanowiska ubiega się też obecna prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk (powołana na to stanowisko 8 stycznia 2016 roku przez ministra skarbu). Jak przewodniczący RMN ocenia rok jej rządów w radiu? - Teraz nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, bo zostałoby to odczytane w kontekście konkursu. Wypowiem się dopiero podczas dyskusji na posiedzeniu Rady – zapowiada Krzysztof Czabański.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że w przypadku ewentualnej porażki w konkursie Barbara Stanisławczyk może dostać posadę dyrektora jednej z anten Telewizji Polskiej. - Proszę się kontaktować z rzecznikiem prasowym – stwierdza Barbara Stanisławczyk, pytana o ewentualną pracę w TVP. „Nie mam takich informacji” - odpowiedział nam w tej sprawie rzecznik prasowy Polskiego Radia Łukasz Kubiak.

Wybór prezesa publicznego radia zacznie się na posiedzeniu RMN w czwartek 19 stycznia. Konkurs jest trzyetapowy: ocena ofert pod względem formalnym, merytorycznym i rozmowa kwalifikacyjna. O posadę prezesa publicznego radia oprócz Sobali i Stanisławczyk ubiega się jeszcze pięć osób. Jak podała w poniedziałek Informacyjna Agencja Radiowa, są to: Tomasz Wybranowski - były dyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy, Henryk Cichecki - były wiceprezes Polskiego Radia oraz dziennikarze Marzanna Stychlerz-Kłucińska, Mariusz Staniszewski i Maria Lerman.

(RUT, 18.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: PERSONALIA

Dodano: Styczeń 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Martyna Wojciechowska: Oferta Travel Channel dopasowana do polskiego widza

Martyna Wojciechowska (fot. Marlena Bielisk / TVN)

Martyna Wojciechowska przestała być redaktor naczelną "National Geographic Polska" oraz "National Geographic Traveler" (Wydawnictwo Burda) i została dyrektor programową Travel Channel (Scripps Networks Interactive). W Burdzie zastąpiła ją Agnieszka Franus.

Martyna Wojciechowska odpowiada za strategię programową oraz długofalowy rozwój kanału Travel Channel. Zapewnia, że zmiana miejsca pracy była jej własną decyzją. - Przychodzi w życiu taki moment, że musisz coś zmienić. Ja poczułam, że chcę skupić się na produkcjach telewizyjnych i filmach dokumentalnych - to absolutnie mój świat - opowiada Wojciechowska. - Zresztą ten wideo-świat ma moc i czuję, że to właściwy kierunek. Dziesięć lat pełniłam funkcję redaktor naczelnej "National Geographic Polska", dzieląc te obowiązki z produkcjami dla TVN. Nie było to łatwe, bo nie da się rozciągnąć doby. Musiałam odpowiedzialnie zdecydować, co dalej - dodaje.

Travel Channel pod kierownictwem Wojciechowskiej ma m.in. zwiększyć widownię i zasięg. W planach jest m.in. autorski cykl programów "Martyna Wojciechowska przedstawia" i pokazywanie filmów polskich podróżników. - Nasza oferta będzie bardziej dopasowana do polskiego widza. Cele jakie mamy, to wzrost oglądalności i udziałów w rynku. Jesteśmy pierwszym nieanglojęzycznym krajem, który będzie tworzyć własny kontent. Chcemy, żeby na antenie znalazły się również polskie produkcje, do tej pory poza festiwalami nie było miejsca, gdzie krajowi podróżnicy mogli prezentować swoje filmy - opowiada Martyna Wojciechowska. - Polacy podróżują coraz więcej, na antenie będą więc programy, jak z naszej, polskiej perspektywy podróżować ekonomicznie, jak docierać do niedostępnych miejsc. Będą też produkcje z dużym rozmachem, takie jak "Everest Rescue” - mówi.

Martyna Wojciechowska była redaktor naczelną "National Geographic Polska" przez 10 lat. Agnieszka Franus, która ją zastąpi, jest związana z "National Geographic" od 15 lat, od 12 lat jest zastępcą redaktora naczelnego. Franus od pięciu lat jest też dyrektorem artystycznym "National Geographic Traveler". Wojciechowska zapewnia, że jest otwarta na współpracę z "NGP". - National Geographic jest wydawcą moich książek, cześć tytułów jest wznawiana. Czas pokaże, co dalej. Na razie skupiam się na realizowaniu umów, które zostały już podpisane. Jestem otwarta na dalszą współpracę w tym obszarze - wyjaśnia.

Travel Channel w ub.r. miał 0,12 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 0,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (dane: Nielsen Audience Measurement). Średnia sprzedaż "National Geographic Polska" za pierwsze trzy kwartały ub.r. wyniosła 31 284 egz. (dane: ZKDP).

(JM, 18.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo