Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fokus TV zwiększył w 2016 roku przewagę nad TVP Historia

Wśród kanałów dokumentalnych w całym 2016 roku na pozycji lidera umocnił się naziemny Fokus TV (Grupa ZPR Media).

Fokus TV w porównaniu z 2015 rokiem zwiększył udział w rynku z 0,69 proc. do 0,81 proc. Spadek zanotował drugi w rankingu naziemny TVP Historia – z 0,67 proc. do 0,6 proc. Trzecie miejsce utrzymał Discovery Channel (Discovery Networks) – 0,55 proc. (0,54 proc. rok wcześniej).

National Geographic Channel (Fox International Networks) uzyskał 0,32 proc., co oznacz spadek z 0,37 proc. Za nim był Investigation Discovery (Discovery Networks) z 0,3 proc. (0,29 proc. rok wcześniej).

W pierwszej dziesiątce kanałów dokumentalnych znalazły się również: Discovery Science (Discovery Networks) z 0,26 proc. (bez zmian), Nat Geo Wild (Fox International Channels) z 0,22 proc. (0,21 proc.), History (A+E Networks) z 0,21 proc. (wzrost z 0,15 proc.), CI Polsat (A+E Networks) z 0,15 proc. (wzrost z 0,11 proc.), a także trzy stacje z takim samym udziałem 0,14 proc.: DTX (Discovery Networks; rok wcześniej 0,16 proc.), Planete+ (NC+; 0,1 proc.) i Polsat Viasat History (Viasat World; 0,11 proc.).

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 11.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Biuro reklamy Grupy TVN uwzględni oglądalność przesuniętą w czasie

(fot. za pexels.com - CC0)

TVN Media, biuro reklamy Grupy TVN, będzie w tym roku w rozliczeniach z klientami uwzględniać oglądalność przesuniętą w czasie.

TVN Media zawiadomił swoich klientów, że ponieważ firma Nielsen Audience Measurement, mierząca widownię telewizyjną, od początku br. udostępnia dane dotyczące oglądalności przesuniętej w czasie (TSV – Time Shift Viewing), to będą one uwzględniane w rozliczeniach za kampanie reklamowe. Chodzi o rozliczenia zleceń na pakiety GRP (klient kupuje wówczas określoną widownię, a biuro reklamy wybiera, przy jakich programach ukażą się reklamy). Dotychczas liczono tylko GRP (to suma wszystkich oglądalności spotów reklamowych) z wyników określanych przez Nielsena jako "live" (czyli z emisji w czasie określonym w ramówce danej stacji). Teraz dojdą do tego wyniki oglądalności z emisji przesuniętej w czasie – jeśli np. widzowie nagrają program i odtworzą go później. Biuro reklamy Grupy TVN będzie uwzględniać przesunięcie do dwóch dni włącznie.

Pomiary oglądalności przesuniętej w czasie Nielsen prowadzi już od kilku lat, ale dopiero od początku br. do wyników mają dostęp wszyscy klienci tej firmy badawczej.

(RUT, 12.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo