Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarze w mediach społecznościowych szukają głównie inspiracji

Już co trzeci dziennikarz korzystający z mediów społecznościowych nie wyobraża sobie pracy bez nich. Dziennikarze szukają w nich głównie inspiracji - wynika z badania, jakie przeprowadził PressInstitute.

- W tak bardzo cyfrowym świecie aż 8,1 proc. polskich dziennikarzy wciąż nie używa mediów społecznościowych w pracy. Tłumaczą, że nie chcą iść tam, gdzie biegnie tłum - zauważa Jarosław Kuźniar, dyrektor programowy ds. krótkich treści wideo w Grupie Onet, analizując wyniki badania PressInstitute "Dziennikarze a media społecznościowe". - Tak mogą myśleć tylko ludzie spoza branży. Na świecie działalność w social media dla dziennikarzy jest obowiązkiem nakładanym na nich przez redakcje - dodaje Kuźniar, laureat Grand Press Digital 2016.

Aż 77,5 proc. dziennikarzy i redaktorów korzystających z mediów społecznościowych szuka w nich informacji przydatnych do własnych materiałów lub pomysłów na materiały. 67,4 proc. szuka tam ciekawych dyskusji i opinii, a 55,9 proc. informacji od innych dziennikarzy.

Większość dziennikarzy zamieszcza w social media zapowiedzi i linki do własnych materiałów (73,1 proc.) lub własne opinie i komentarze (54,2 proc.).

Ponad połowa dziennikarzy obecnych w mediach społecznościowych (60,8 proc.) na bieżąco korzysta z Facebooka, a co czwarty (27,7 proc.) wchodzi na niego kilka razy dziennie. Z Twittera na bieżąco korzysta co trzeci (32,2 proc.).

- Dziwi mnie, że polscy dziennikarze przedkładają Facebook nad Twittera, bo ten drugi wydaje się idealnym narzędziem dla naszej branży - komentuje Michał Pol, redaktor naczelny "Przeglądu Sportowego" i serwisów sportowych Onet-RASP. - Na Twitterze są wszyscy najważniejsi uczestnicy życia polityczno-społecznego w naszym kraju, łatwo nawiązać z nimi kontakt, łatwo śledzić rozwój wypadków i dyskutować z czytelnikami - dodaje Pol.

Dla 81,9 proc. dziennikarzy media społecznościowe są źródłem informacji, a dla 81,1 proc. dodatkową możliwością nawiązania kontaktu z rozmówcami i źródłami informacji. - Social media stały się dla dziennikarzy niezbędnym źródłem informacji. Wielokrotnie i szybko odpowiadam na Twitterze czy Facebooku na pytania, które jeszcze kilka lat temu trafiłyby do mnie za pośrednictwem e-maila lub telefonu - komentuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska. - Wyniki badania pokazują jednak, że dziennikarze przede wszystkim obserwują swoich kolegów po fachu i media - zauważa Jabczyński.

Ankietę PressInstitute wypełniło 247 dziennikarzy i redaktorów z mediów ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych. Badanie przeprowadzono w dniach 25 listopada - 5 grudnia 2016 roku. Pełne wyniki prezentujemy w styczniowym magazynie "Press" i na stronie PressInstitute.eu.

 

(GK, 11.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezentowy hit zdaniem Instagrama? Pierścionki, skarpety i pluszaki

Prezenty (fot. za pexels.com)

Specjaliści z Dentsu Aegis Network przyjrzeli się zdjęciom jakie polscy użytkownicy Instagrama zamieścili na swoich profilach i oznaczyli hashtagiem #prezent.

Przez okres Mikołajkowy oraz Świąt Bożego Narodzenia zespół analityków social media zbierał, kategoryzował i analizował dane z Instagrama dotyczące świątecznych prezentów. Specjaliści korzystali z autorskiej metodologii House of Loop.

Przez cały grudzień monitorowany był hashtag #prezent, pod który trafiło 74504 zdjęć. Przy fotografiach najczęściej pojawiały się hashtagi dotyczące świąt i prezentów: #bozenarodzenie, #christmas, #gift, #christmastime, #mikołaj #happy #choinka, #christmasgift. Równie popularne były hashtagi #polishgirl oraz #polishboy gdzie internauci wrzucali zdjęcia ze swoimi partnerami opisując, że dana osoba jest dla nich najlepszym świątecznym prezentem.

W okresie mikołajkowym hitem były ciepłe skarpety, pluszowe misie oraz klocki LEGO. Na gwiazdkę w kategorii zabawki najczęściej wręczane były pluszaki i klocki LEGO. Wśród kosmetyków dominowały zestawy oraz perfumy. A ubrania, które trafiały pod choinkę miały zwyle logo superbohatera lub klubu sportowego. Często pojawiały się także zdjęcia pierścionków zaręczynowych.

Press
Press

(TAD, 11.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo