Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku

Wśród kanałów dla dzieci naziemny TVP ABC pod względem udziału w rynku w 2016 roku wyprzedził Nickelodeon.

TVP ABC (Telewizja Polska) osiągnął 0,92 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 0,7 proc. w 2015 roku. Lider w 2015 roku – Nickelodeon (Viacom International Media Networks) spadł na drugą pozycję, ale poprawił wynik z 0,74 proc. do 0,76 proc.
Na trzecie miejsce – mimo spadku z 0,53 proc. do 0,48 proc. – awansował Disney Junior (The Walt Disney Company), który wyprzedził Cartoon Network (Turner Broadcasting System) – ten kanał też miał gorsze wyniki (spadek z 0,56 proc. do 0,45 proc.).

W pierwszej dziesiątce kanałów dziecięcych znalazły się również: Nick Jr (Viacom International Media Networks) – wzrost z 0,33 proc. do 0,41 proc., MiniMini+ (NC+) – wzrost z 0,37 proc. do 0,38 proc., Disney Channel (The Walt Disney Company) – spadek z 0,33 proc. do 0,27 proc., Disney XD (The Walt Disney Company) – spadek z 0,25 proc. do 0,22 proc., Polsat JimJam (Polsat JimJam Limited) – wzrost z 0,14 proc. do 0,2 proc., Boomerang (Turner Broadcasting System) – spadek z 0,24 proc. do 0,19 proc. oraz Nickelodeon HD (Viacom International Media Networks) – spadek z 0,21 proc. do 0,19 proc.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 09.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK sprawdza badania Nielsena po zawiadomieniu z TVP

(fot. pixabay.com)

Urząd Konkurencji i Konsumentów wyjaśnia, czy prowadzone przez firmę Nielsen Audience Measurement badania widowni telewizyjnej nie naruszają przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Postępowanie wszczęto z urzędu, po zawiadomieniu otrzymanym w ub.r. z Telewizji Polskiej.

Nielsen Audience Measurement jest obecnie na polskim rynku jedyną firmą prowadzącą badania telemetryczne. Jej klientami są wszystkie telewizje, agencje i domy mediowe oraz reklamodawcy. Jak informuje "Presserwis" Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK, celem prowadzonego przez urząd postępowania jest wstępne ustalenie, czy zasady badań Nielsena "mogą stanowić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów". Biuro prasowe UOKiK podkreśla, że jest to postępowanie wyjaśniające, prowadzone w sprawie, a nie skierowane przeciw konkretnemu przedsiębiorcy. 

Zapytaliśmy biuro prasowe TVP, jakie zarzuty wobec Nielsena ma nadawca publiczny, skoro zwrócił się do UOKiK i czy może chodzić o doprowadzenie do obniżenia ceny usług firmy badawczej. Biuro prasowe telewizji odpisało nam tylko, że relacje nadawcy z UOKiK "są wewnętrzną sprawą tych podmiotów". 

Nielsen odpowiedział już na pytania UOKiK (ani urząd, ani firma badawcza nie ujawniają, czego konkretnie dotyczyły). Mikołaj Piotrowski, marketing & communications leader w Nielsen Audience Measurement, zapewnia, że panel telemetryczny "prowadzony jest zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru widowni, wiernie odzwierciedla strukturę gospodarstw domowych w Polsce i odpowiada na konkretne potrzeby całego rynku telewizyjnego w kraju". Piotrowski przypomina, że realizowane przez Nielsena badanie oglądalności "jest regularnie poddawane zewnętrznym audytom, które potwierdziły, iż spełnia ono wszystkie standardy rynkowe i zapewnia wysoką jakość danych".

Biuro prasowe UOKiK nie odpowiedziało nam, kiedy postępowanie w sprawie badań telemetrycznych zostanie zakończone.

Jacek Kurski, odkąd w styczniu 2016 roku został prezesem TVP, krytykował panel badawczy firmy mierzącej w Polsce oglądalność telewizyjną. W wywiadzie dla serwisu Wpolityce.pl mówił, że Nielsen nie bada "Polski, która wygrała wybory" i twierdził, że w panelu telemetrycznym województwa podlaskie oraz podkarpackie są niedoszacowane, a lubuskie i warmińsko-mazurskie – nadreprezentowane.

Krytyka Kurskiego nasilała się wraz z malejącymi udziałami w rynku notowanymi przez główne anteny TVP i objęła też ataki "Wiadomości" TVP 1 na szefową Nielsena w Polsce Elżbietę Gorajewską. W październiku 2016 roku kierownictwo Nielsena porozumiało się z TVP co do warunków audytu panelu telemetrycznego w Polsce, z uwzględnieniem rozproszenia geograficznego.

(RUT, 10.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo