Temat: Grand Press

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Press 2016. Magdalena Rigamonti przeprowadziła najlepszy wywiad

Magdalena Rigamonti (fot. Adam Guz/Press)

Nagrodę Grand Press w kategorii Wywiad otrzymała Magdalena Rigamonti (”Dziennik Gazeta Prawna”) za wywiad „Zasady są jasne: wygrała ta partia i morda w kubeł”.

„Zasady są jasne: wygrała ta partia i morda w kubeł” to wywiad Magdaleny Rigamonti z dyrektorem TVP 2 Marcinem Wolskim, w którym dziennikarka wydobywa od niego wszystko, co chce.

 

Press

Pozostałe nominacje w kategorii Wywiad

„Naród między chrztem a bierzmowaniem” – wywiad Błażeja Strzelczyka („Tygodnik Powszechny”) z dominikaninem o. Ludwikiem Wiśniewskim o konserwatywnym Kościele, posłuszeństwie duchownych i o. Rydzyku, który mógłby stać się prorokiem zamiast politykiem.
„Rzepliński. Przekraczający granice, wszelkie” – wywiad Tomasza Kwaśniewskiego („Gazeta Wyborcza – Magazyn Świąteczny”) z Andrzejem Rzeplińskim, prezesem Trybunału Konstytucyjnego.
„Szydełko” – rozmowa Anny Dziewit-Meller („Wysokie Obcasy – Gazeta Wyborcza”) z ginekolożką ze Śląska o skutkach podziemia aborcyjnego w latach 50. XX wieku.

Press

„Nienawiść w puszczy” – wywiad Bożeny Aksamit („Duży Format – Gazeta Wyborcza”) z nawróconym myśliwym Zenonem Kruczyńskim.
„Zniesmaczona sympatyczka” – wywiad Rafała Wosia („Polityka”) z Kataryną, która mówi szczerze o trudach samodzielnego myślenia w czasach ideologicznych monobloków.
„Ja Piotrusia bardzo chciałam” – wywiad Renaty Grochal („Gazeta Wyborcza – Magazyn Świąteczny”) z matką piłkarza Macieja Szczęsnego, która radzi Jarosławowi Kaczyńskiemu, by nie decydował za kobiety, czy mają rodzić dzieci z chorobą Downa.

Press

(13.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: Grand Press

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Press 2016. Tekst Patryka Słowika najlepszy w kategorii Dziennikarstwo specjalistyczne

Patryk Słowik (fot. Adam Guz/Press)

W kategorii Dziennikarstwo specjalistyczne w konkursie Grand Press nagrodzono tekst „Prawdziwie wrogie przejęcie” Patryka Słowika (”Dziennik Gazeta Prawna”).

W tekście ”Prawdziwie wrogie przejęcie” autor na przykładzie słynnych braci Stajszczaków opisuje, jak wygląda walka o spółkę – w sądzie i poza nim.

Press

Pozostałe nominacje w kategorii Dziennikarstwo specjalistyczne

„Gar słodkich atomów” – rozmowa Michała Kuźmińskiego („Tygodnik Powszechny”) z materiałoznawcą Markiem Miodownikiem o tym, że każda kuchnia to skład materiałów chemicznych i że każdy z nas zjada część sztućców i garnków.
Cykl historyczny: „Żydówki z Praust. Słabsze szły na spalenie”, „Latające smoki i Umschlagplatz”, „Cenne znalezisko pod Pruszczem” – Bartosz Gondek i Marek Kozłow („Gazeta Wyborcza Trójmiasto”, Wyborcza.trojmiasto.pl) opisują, jakie znaczenie miał Pruszcz Gdański dla Niemców podczas drugiej wojny światowej.
Cykl: „Cygan o Żurku” – Rafał Różak („Głos Wągrowiecki”) przedstawia kulisy powstania konspiracyjnej formacji o zabarwieniu AK-owskim Grupa Leśna „Pogromcy” na terenie powiatu wągrowieckiego, której działalność budziła wiele kontrowersji.

Press

Cykl: „Łowcy frajerów” – internetowy materiał Mateusza Ratajczaka (Wirtualna Polska Money.pl) ujawniający, jak pod nosem Komisji Nadzoru Finansowego działają firmy prowadzące agresywną sprzedaż ryzykownych inwestycji przez telefon.
„Choroba jeszcze nie minęła” – program Tomasza Patory („Superwizjer” TVN), w którym autor pokazał, że w Polsce nadużywane jest prawo do przymusowego kierowania przez sąd na oddziały detencyjne, co narusza podstawowe prawa człowieka.
„Hejt i hajs” – tekst Miry Suchodolskiej („Dziennik Gazeta Prawna”) o grupie youtuberów, którzy z agresji, hejtu, sadyzmu i wulgaryzmów uczynili sobie sposób na życie i zarabianie.

Press

(13.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo