Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zobacz, jaką popularnością cieszy się telewizja na całym świecie

Telewizja na całym świecie cieszy się ogromną popularnością. Z okazji Światowego Dnia Telewizji prezentujemy kilka ciekawostek zebranych przez stowarzyszenia biur reklamy radia i telewizji – egta.

Australia
Tu telewizję codziennie ogląda 16 milionów osób. Łącznie przed telewizorem spędzają ponad 4 miliardy minut. W australijskich domach odbiornik telewizyjny można znaleźć o 30 proc. częściej niż grill.

Kanada
Kanadyjczycy łącznie każdego dnia oglądają telewizję przez 130 milionów godzin. Tym samym jedna osoba codziennie spędza przed telewizorem równowartość czterech meczów Super Bowl.

Wielka Brytania
Do końca 2016 roku przeciętny brytyjski widz obejrzy ponad 1 300 godzin telewizji – czyli tyle, ile  10 sezonów „Breaking Bad”, „Orange is the New Black” i „House of Cards” razem wziętych. Co wieczór w Wielkiej Brytanii odbywa się 17 milionów rozmów na temat reklam telewizyjnych.

Stany Zjednoczone
Tu telewizja dociera każdego dnia do 210 milionów osób, które w sumie spędzają przed telewizorami 840 000 000 godzin dziennie. Gdyby ustawić wszystkich widzów jeden na drugim, sięgnęliby aż do Księżyca.

Niemcy
Niemcy oglądają telewizję średnio przez 223 minuty dziennie, czyli łącznie 16 miliardów minut: to 30 tys. lat telewizji w jeden dzień!

Francja
W 2016 roku przed telewizorem zasiada każdego 43,5 miliona Francuzów. Przeciętna liczba widzów oglądających telewizję codziennie w 2015 roku wypełniłaby Stade de France 558 razy.

Włochy
W łącznym czasie poświęconym przez Włochów na oglądanie telewizji w 2015 roku można rozegrać ponad tysiąc spotkań piłkarskich, upiec prawie 62 tys. pizz lub zaparzyć 222 tys. filiżanek espresso.

Hiszpania
Telewizję oglądają codziennie aż 33 miliony Hiszpanów. Aby uzyskać ten sam zasięg przy pomocy innego środka przekazu, należałoby zapełnić stadion Realu Madryt 408 razy.

Polska
W Polsce telewizję ogląda 25 milionów osób, które średnio spędzają na tej czynności 4 godziny i 18 minut – łącznie aż 483 883 433 wyświetleń dziennie. Aby pomieścić wszystkich Polaków, którzy przed telewizorami oglądali mecz Polska-Portugalia na Euro 2016, należałoby zbudować  318 stadionów.

Portugalia
Codziennie w Portugalii telewizję ogląda 8,3 miliona osób. To dwa razy więcej niż liczba osób obserwujących Cristiano Ronaldo na Twitterze.

Szwecja
Najpopularniejszy program w 2016 r. – finał Konkursu Piosenki Eurowizji – obejrzało 3,6 miliona osób, czyli czterech na dziesięciu Szwedów.

Finlandia
W 2015 roku telewizję oglądało 3 679 000 Finów, średnio przez cztery godziny dziennie. Oznacza to, że każdego dnia Finowie poświęcają na TV tyle czasu ile trwa oglądanie ponad 6 milionów meczów hokejowych.

Holandia
Telewizja dociera tu codziennie do 11,2 miliona osób, które spędzają przed telewizorem łącznie 49 milionów godzin każdego dnia (2016). Gdyby za każdą godzinę przeznaczoną w 2015 roku przez Holendrów na oglądanie telewizji otrzymało się jedno euro, zostałoby się miliarderem (18 miliardów godzin).

Szwajcaria
Program cieszący się największą oglądalnością w 2016 roku – mecz Szwajcaria-Francja na Euro 2016 – obejrzało 2 206 890 Szwajcarów, czyli trzykrotność liczby krów w tym kraju. Taką widownią można byłoby także zapełnić największy stadion w Szwajcarii 57 razy.

Belgia
Przeciętną liczbę widzów oglądających telewizję codziennie w Belgii można pomieścić 76 razy na Camp Nou – czyli największym stadionie w Europie.

Brazylia
Liczba widzów w Brazylii jest tak wielka – 132,5 miliona dziennie – że w porze największej oglądalności telewizję ogląda tyle samo osób, ile mieszka w całej Wielkiej Brytanii (64,8 miliona).

Chile
Codziennie w Chile telewizję ogląda 5 milionów osób. Widownia tej wielkości wypełniłaby Stadion Narodowy w Chile (Julio Martínez Prádanos) aż 105 razy.
 
Kolumbia
Telewizję w Kolumbii ogląda codziennie 13,5 miliona ludzi. To o 48 proc. więcej niż liczba osób obserwujących Sofię Vergarę na Twitterze.

Peru
Oglądalność w Peru sięga 16 milionów osób tygodniowo. Tyle osób można byłoby umieścić w sanktuarium Machu Picchu każdego dnia przez ponad 17 lat.

Chiny
Chińczycy oglądają telewizję średnio przez 251 minut dziennie (2015), a w 2014 roku stworzyli łącznie 3 277 400 godzin programów telewizyjnych.

Na podstawie materiałów stowarzyszenia biur reklamy radia i telewizji – egta.

(21.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: programy telewizyjne

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średnio 919 tys. osób oglądało program "Kochanie, ratujmy nasze dzieci" w TVP 2

Kochanie, ratujmy nasze dzieci

Reality show pt. "Kochanie, ratujmy nasze dzieci", będący nowością jesiennej ramówki TVP 2, przyciągał przed telewizory średnio 919 tys. osób i przegrał z programami konkurencyjnych stacji.

Program "Kochanie, ratujmy nasze dzieci", propagujący zdrowe żywienie i aktywny styl życia, był nadawany od 15 września do 17 listopada br., w czwartki o 20.40. Najwięcej widzów - 1,12 mln – zgromadził pierwszy odcinek reality show. Z naszej analizy danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w czasie emisji tego programu Dwójka miała 5,9 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, 6,3 proc. w grupie komercyjnej osób w wieku 16-49 lat i 6,2 proc. w grupie rozliczeniowej biura reklamy Telewizji Polskiej (16-59 lat). We wszystkich trzech grupach stacja przegrała z konkurencją. Wśród wszystkich widzów i w grupie rozliczeniowej TVP liderem pasma był TVP 1 z udziałem 23,5 proc. (grupa ogólna) i 18,9 proc. Drugie miejsce w tych grupach zajął Polsat z udziałami odpowiednio 13 proc. i 14,6 proc., a trzecie TVN - 7,5 proc. i 9,1 proc.
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 w czasie emisji reality show pt. "Kochanie, ratujmy nasze dzieci" najlepszy wynik miał Polsat (15,5 proc.), przed Jedynką (15,3 proc.) i TVN (9,8 proc.).
Cennikowo ze sprzedaży reklam przy programie TVP uzyskała 2,48 mln zł (dane nie uwzględniają rabatów).

(RUT, 21.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo