Temat: książki

Dział: PERSONALIA

Dodano: Listopad 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marcin Meller został dyrektorem wydawniczym Grupy Wydawniczej Foksal

Marcin Meller (fot za facebook.com/marcin.meller1)

Marcin Meller został dyrektorem wydawniczym Grupy Wydawniczej Foksal. Nowym prezesem Grupy został natomiast Krzysztof Leśniewski.

Marcin Meller zastąpił Anitę Musioł. Meller jest felietonistą tygodnika "Newsweek Polska", współprowadzącym weekendowe wydania "Dzień Dobry TVN" i gospodarzem "Drugiego śniadania mistrzów" w TVN 24. Przez 12 lat był reporterem "Polityki", później - pierwszym naczelnym polskiej edycji "Playboya".
Krzysztof Leśniewski związany jest z rynkiem wydawniczym książek od 2000 roku – najpierw z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi, a od 2009 roku jako prezes zarządu Wydawnictwa Zielona Sowa. Na stanowisku prezesa zastąpił Mariusza Pietuszyńskiego.
Od sierpnia br. głównym udziałowcem Grupy Wydawniczej Foksal jest Empik SA. Do Grupy Wydawniczej Foksal należą m.in. wydawnictwa W.A.B., Buchmann i Wilga.

(JK, 16.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: PERSONALIA

Dodano: Listopad 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Programy Mikołaja Lizuta i Dominiki Wielowieyskiej w telewizji Metro Agory

Dominika Wielowieyska i Mikołaj Lizut (fot. za wideo.gazeta.pl)

Mikołaj Lizut w nowej naziemnej telewizji Metro, którą uruchamia Agora, poprowadzi program ”P.I.W.O”.

Pod tą samą nazwą Lizut miał audycję w Radiu Tok FM do lutego br. – Będę spotykał się z ludźmi, którzy na co dzień nie żyją z publicystyki. Będziemy rozmawiali o sprawach dotyczących nas wszystkich, ale z punktu wyjścia, którym jest kultura – wyjaśnia Mikołaj Lizut, obecnie prowadzący w Tok FM codzienną audycję ”A teraz na poważnie”.
Do ramówki Metra trafi też program dziennikarki "Gazety Wyborczej" Dominiki Wielowieyskiej ”Crash test”, który od września br. oglądać można w serwisie Wyborcza.pl. Z kolei prezenterzy Radia Złote Przeboje poprowadzą poranne pasmo muzyczne ”Złote Przeboje na dzień dobry”.
Telewizja Metro będzie kanałem ogólnotematycznym o profilu filmowym, dokumentalnym i lifestylowym. W ramówce znajdą się seriale (w tym animowane), filmy, programy dokumentalne (m.in. ”Wielkie przeprowadzki”), rozrywkowe (m.in. ”Szmal za szmelc”), poradnikowe (m.in. ”Pokonaj siebie”), kulinarne (”30 minut Jamiego”) rozrywkowe (m.in. ”Mr T i granice głupoty”), a także polskie produkcje już wcześniej pokazywane w telewizji, jak znany z Canal+ serial ”Cztery poziomo” i program ”Przemek Saleta: najcięższe zadania” wyprodukowany dla National Geographic Channel.
Telewizja Metro rozpocznie nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej w piątek 2 grudnia. Agora zakłada, że kanał w ciągu czterech-pięciu lat zdobędzie ponad 1 proc. udziału w rynku. Według spółki Metro ma szansę uzyskać rentowność po osiągnięciu progu oglądalności w przedziale 1-1,15 proc.

(KOZ, 16.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo