Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 7 mln osób oglądało zwycięstwo Polski z Danią w Polsacie i Polsat Sport

Mecz Polska-Dania w eliminacjach do mundialu Rosja 2018 oglądało w Polsacie i Polsat Sport łącznie średnio 7,1 mln widzów.

W samym Polsacie sobotnie spotkanie, w którym Polacy pokonali Duńczyków 3:2, miało 6,34 mln widzów, przegrywając tylko z hitem tygodnia, serialem „M jak miłość” (6,65 mln widzów w poniedziałek 3 października w TVP 2). Ponad pięciomilionową widownię w tygodniu 3-9 października miał jeszcze serial „Ranczo” w TVP 1 (5,18 mln widzów w niedzielę 9 października).
Pod względem średniego udziału w rynku najlepsze wyniki miał w ubiegłym tygodniu Polsat. W grupie ogólnej (4+) prowadził z udziałem w widowni 13,03 proc., w grupie 16-59 (grupa rozliczeniowa Telewizji Polskiej) z udziałem 14,16 proc., a w grupie komercyjnej osób w wieku 16-49 lat – 15,08 proc.. We wszystkich grupach drugie miejsce zajął TVN – z udziałami 11,57 proc. w grupie ogólnej, 13,47 proc. w grupie 16-59 i 14,62 proc. w grupie komercyjnej. Wśród wszystkich widzów trzecie miejsce przypadło Jedynce (10,02 proc.), natomiast w pozostałych grupach trzecia była Dwójka (odpowiednio 7,92 proc. i 7,37 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.


Create bar charts

(RUT, 10.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 11, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orcholski zrywa umowę na emisję filmu w TVP po wpisie Paczuskiej

Siedziba TVP

Przemysław Orcholski, prezes firmy producenckiej Fabryka Filmu, zrywa umowę z Telewizją Polską na emisję swego filmu. Bezpośrednim powodem stał się wpis na Twitterze Marzeny Paczuskiej, szefowej „Wiadomości TVP 1, po informacji o śmierci Andrzeja Wajdy.

Fabryka Filmu przez dwa lata przygotowywała dla TVP film dokumentalny o pierwszym polskim locie na paralotniach ze szczytu Mont Blanc. Orcholski zdecydował jednak zerwać umowę na emisję tego filmu. „Nie chcemy występować między prezenterami i reporterami, którzy pełnią funkcje polityczne. Nie będziemy pokazywać naszych twarzy na tych samych antenach, które głoszą, że Czarny Protest to margines, że ludzie z KOD-u to zadymiarze zakłócający pogrzeby, a Komisja Europejska działa na polityczne zamówienie” - napisał Przemysław Orcholski w piśmie przygotowanym dla Jacka Kurskiego.

Orcholski przyznaje, że kroplą, która przelała czarę goryczy, był wpis na Twitterze Marzeny Paczuskiej, szefowej „Wiadomości TVP 1, po informacji o śmierci Andrzeja Wajdy: „Andrzej Wajda R.I.P. Walcie się dalej #NieOddamyWamKultury”.
Prezes Fabryki Filmu zdaje sobie sprawę, że zerwanie umowy z TVP naraża jego firmę na konsekwencje finansowe. - Nie ma takich umów i takich pieniędzy, które mogłyby nas zmusić do pokazywania się między ludźmi, którzy tolerują takie zachowania jak wpis Marzeny Paczuskiej – stwierdza Przemysław Orcholski.

Wpis szefowej "Wiadomości" zbulwersował wielu użytkowników Twittera. Ona sama najpierw tego wpisu broniła, potem go usunęła, a na koniec tłumaczyła, że jej intencje zostały źle zrozumiane.

PRZECZYTAJ TEŻ: Reżyserzy domagają się odwołania Marzeny Paczuskiej za wpis o Wajdzie.

(MAK, 11.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo