Temat: programy telewizyjne

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwszy miesiąc jesieni 2016 wygrał Polsat

Polsat we wrześniu br., pierwszym miesiącu jesiennych ramówek telewizyjnych, miał największy udział w rynku – zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.

Średni udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej wyniósł 12,1 proc. (spadek z 12,4 proc. rok temu). Drugie miejsce zajął TVN z udziałem 10,79 proc. (spadek z 11,34 proc.), a na trzecie spada TVP 1 z 10,25 proc. udziału (spadek z 11,79 proc.). Jeszcze niższy udział ma TVP 2 – 8,55 proc. (spadek z 9,06 proc.). Łącznie stacje z tzw. wielkiej czwórki uzyskały 41,69 proc. udziału, podczas gdy rok wcześniej – 44,59 proc.
– Przed startem ramówek jesiennych było wiadomo, że dużym sukcesem dla dużych stacji będzie utrzymanie wyników udziałów sprzed roku – stwierdza Jakub Radziwilski, TV buying manager w domu mediowym Universal McCann. – We wrześniu żadnej z dużych stacji to się nie udało. Najbliżej wyników sprzed roku były TVN oraz Polsat, a największą stratę odnotowała TVP 1. Z debiutów wśród jesiennych ramówek trzeba na pewno wyróżnić program TVN - ”Azja Express". Wyniki pierwszego odcinka były imponujące, później już było gorzej, ale cały czas na bardzo przyzwoitym poziomie, szczególnie w grupach młodszych widzów i upmarketowych – komentuje Radziwilski. Trzy pierwsze odcinki "Azja Express" gromadziły średnio 1,75 mln widzów.
Spośród dziesięciu najpopularniejszych kanałów telewizyjnych, w porównaniu z wrześniem ub.r., wyniki poprawiły TVN 24 (wzrost z 3,14 proc. do 3,87 proc.), TVN Siedem (z 3,18 proc. do 3,83 proc.), TV Puls (z 2,86 proc. do 3,35 proc.) i Puls 2 (z 1,58 proc. do 1,78 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) prowadził Polsat z udziałem w rynku na poziomie 13,67 proc. (spadek z 14,13 proc. we wrześniu ub.r.). Udział TVN zmniejszył się z 13,51 proc. do 13,32 proc., TVP 2 – z 7,9 proc. do 7,38 proc., a TVP 1 – z 7,79 proc. do 6,54 proc. W pierwszej dziesiątce były również: TV Puls – 4,06 proc. (3,44 proc. rok wcześniej), TVN Siedem – 3,95 proc. (3,52 proc.), TV 4 – 3,49 proc. (4 proc.), TVN 24 – 2,21 proc. (2,18 proc.), TTV – 1,98 proc. (1,75 proc.) i Puls 2 – 1,97 proc. (1,83 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.


Create column charts

(KOZ, 04.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wiadomości" TVP 1 znowu liderem, ”Teleexpress” stracił najwięcej widzów

Wśród programów informacyjnych głównych telewizji najwięcej widzów miały we wrześniu br. "Wiadomości" TVP 1. Jednocześnie drugi program informacyjny Jedynki ”Teleexpress” notuje największy odpływ widowni.

”Wiadomości” oglądało we wrześniu br. średnio 2,88 mln widzów – o 574,1 tys. mniej niż we wrześniu ub.r. Przewaga tego programu nad ”Faktami” wyniosła 242,3 tys. widzów. Główny serwis informacyjny TVN miał średnio 2,64 mln widzów (o 375,4 tys. mniej niż rok temu). Najwięcej w ciągu roku stracił ”Teleexpress” (TVP 1), bo aż 858,4 tys. widzów. Jego średnia widownia we wrześniu br. to 2,41 mln widzów.
”Wydarzenia” przyciągały do Polsatu 1,78 mln widzów (o 409,4 tys. mniej niż przed rokiem), a ”Panorama” do TVP 2 – 1,13 mln (o 171,5 tys. mniej).
”Wiadomości” miały największą widownię w niedzielę 25 września, kiedy program oglądało 3,67 mln widzów. Z kolei najpopularniejsze wydanie ”Faktów” nadano w sobotę 24 września - 3,08 mln widzów.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 04.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo