Google nie chce inwazyjnych reklam w mobile
Google będzie karać m.in. za takie reklamy (fot. materiały prasowe)
Serwisy, których wersje mobilne zawierają inwazyjne formaty reklamowe, będą niżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania Google.
Od 10 stycznia 2017 roku Google będzie obniżał ranking stronom, które wyświetlają reklamy przeszkadzające w przeglądaniu ich serwisów mobilnych. Chodzi np. o wielkoformatowe banery lub okna zasłaniające widok strony w chwili jej ładowania. Amerykański koncern tłumaczy, że zamierza z nimi walczyć, gdyż spowalniają ładowanie mobilnych wersji serwisów.
Od 10 stycznia 2017 roku Google nie będzie również oznaczał stron, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych (pojawił się przy nich napis "na smartfony"). Obecnie według Google'a 85 proc. serwisów internetowych jest już przystosowane do mobile. Te, które nie dostosują swoich widoków do smartfonów, będą nadal niżej w wynikach wyszukiwania.
(JM, LL, 25.08.2016)