Temat: Igrzyska w Rio

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 22, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Podczas igrzysk serwisy sportowe Onet-RASP miały więcej użytkowników niż WP

(fot. materiały prasowe PBI/Gemius)

W trakcie Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro serwisy sportowe Grupy Onet-RASP przyciągały więcej użytkowników niż sport WP i Grupy Gazeta.pl - wynika z badania PBI/Gemius.

W badanym okresie (do 18 sierpnia, igrzyska zakończyły się 21 sierpnia) serwisy sportowe Onet-RASP najpopularniejsze były we wtorek 16 sierpnia - przyciągnęły wtedy 2,1 mln użytkowników. Tego dnia dla Polski medale zdobyły kajakarki Marta Walczykiewicz (srebro) oraz Beata Mikołajczyk i Karolina Naja (brąz). Średnio od 1 do 18 sierpnia serwisy sportowe Onet-RASP przyciągały 1,78 mln użytkowników. Najmniej - 1,2 mln - pierwszego dnia zawodów.
Serwisy sportowe WP i Gazety.pl najpopularniejsze były 10 sierpnia - kiedy Polacy grali w siatkówkę z Iranem. Wirtualna Polska miała wtedy 1,8 mln użytkowników, a Gazeta.pl - 1 mln. Najmniej użytkowników miały podobnie jak Onet-RASP pierwszego dnia igrzysk - WP 1 mln, a Gazeta.pl 550 tys.

(JM, 22.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 23, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy są liderami w blokowaniu reklam w Internecie

Niemal co druga reklama w polskim Internecie została zablokowana przez użytkownika – wynika z raportu OnAudience (Cloud Technologies), który przeprowadzono w sierpniu 2016 roku.

Polacy najczęściej spośród 62 państw, jakie analizowano w badaniu OnAudience, blokują reklamy. W naszym kraju z adblocków korzysta nawet 7 mln użytkowników. A aż 42 proc. odsłon stron internetowych zostało wygenerowanych przez korzystających z adblockerów.

Drugie miejsce w tym zestawieniu zajmują internauci z Wielkiej Brytanii, gdzie blokowanych jest 38,85 proc. odsłon, a trzecie – Norwegii (38,5 proc). W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Dania (38 proc.), Irlandia (37,2 proc.), Holandia (36,7 proc.), Francja (34,8 proc.), Niemcy (31,63 proc.), Islandia (30,5 proc.) i Austria (30 proc.). Najrzadziej spośród badanych krajów reklamy blokują internauci w Brazylii (3,69 proc.), Paragwaju (3,9 proc.) i Wenezueli (8,7 proc.).

Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, zaznacza, że badanie zrealizowano biorąc pod uwagę liczbę odsłon, a nie unikalnych użytkowników blokujących reklamy. „Dzięki zastosowanej przez nas metodologii badanie pokazuje zatem rzeczywistą skalę zjawiska blokowania reklam w Internecie, która jest daleko bardziej posunięta, niż skupianie się wyłącznie na unikalnych użytkownikach” - tłumaczy cytowany w komunikacie prasowym Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. (DR)

(23.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo