Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 26, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kobiety zatrudnione w reklamie chcą wyrównania szans z mężczyznami

275 kobiet należy do nieformalnej grupy, która będzie dążyć do równouprawnienia w branży reklamowej.

Grupa powstała wokół działającej na Facebooku strony "Kobiety w reklamie". Założyła ją Agata Tomaszewska, copywriterka agencji 180heartbeats + JvM. Strona powstała podczas tegorocznego Festiwalu Reklamy Cannes Lions, na którym dyskutowano o problemach kobiet w branży komunikacyjnej. Strona powstała dla kobiet, "które szukają: pracy i pracowniczek, mentorek i uczennic, dla wyrównania szans i siostrzanego wsparcia". Marta Frączek, senior copywriter z Saatchi & Saatchi/Interactive Solutions, zaproponowała przekształcenie tej grupy w ruch działający na rzecz reprezentowania kobiet w branży i pilnowania ich interesów. Po pierwszym spotkaniu sygnatariuszki mają już kilka postulatów, które chcą przedstawić zarządowi Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. - Chcemy być nieformalną grupą promującą i przypominającą o potrzebie równości w branży reklamowej - mówi Agata Tomaszewska.
Na pierwszym spotkaniu przedstawicielek grupy z przedstawicielami SKM SAR rozmawiano m.in. o udostępnieniu danych o zatrudnieniu w agencjach w celu sprawdzeniu proporcji kobiety/mężczyźni; o tym jak te proporcje wyglądają w przypadku jury konkursów branżowych; o pomyśle odtajnienia informacji o zarobkach w agencjach, aby ustalić, czy kobiety na poszczególnych stanowiskach zarabiają tyle samo co mężczyźni. Planowane są również konferencje i warsztaty o tematyce równościowej pod patronatem stowarzyszenia.
- Kwestie nierównego traktowania w branży nie są niczyim wymysłem - mówi Katarzyna Sośnierz, współwłaścicielka i szefowa kreacji agencji Lvov. - Kobiety trudniej awansują, a seksistowskie uwagi rzucane pod ich adresem są na porządku dziennym i przez wszystkich są akceptowane - dodaje Sośnierz.
- Procentowo kobiet w branży pracuje więcej niż mężczyzn, a nadal jest ich mniej na kierowniczych stanowiskach. Ich pensje są w bardzo wielu firmach niższe niż mężczyzn na takich samych stanowiskach - przekonuje Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.
- Kobiety z reguły są bardziej skupione na działaniu, na realizowaniu zadań, a nie na budowaniu kariery - mówi Urszula Lisiecka, people & PR director DDB & tribal. - Mimo sukcesów są pomijane przy awansach, bo nie potrafią się o te awanse upominać. Jest na to społeczne przyzwolenie, także w tak demokratycznej branży jak reklama - dodaje Lisiecka.

(AMS, 26.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.