Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 25, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przez rok zniknęło 1,5 tys. punktów sprzedaży prasy

Ruch zmniejszył swoją sieć aż o 1,5 tys. punktów sprzedaży prasy, ale układ sił w dystrybucji prasy nie zmienił się. Ponad połowa tego rynku należy do Kolportera - wynika z najnowszej analizy Izby Wydawców Prasy.

IWP co roku bada, jaki udział w rynku dystrybucji prasy mają poszczególni kolporterzy. Według najnowszej analizy do Kolportera należy 51,53 proc. (w 2015 roku było to równo 50 proc.), Ruchu - 29,43 proc. (31,42 proc.), Garmond Press - 13,17 proc. (13,21 proc.). Pozostali dystrybutorzy mają w sumie 5,87 proc. (5,36 proc.). IWP badała nakłady 26 największych wydawców w lutym br.
Według danych uzyskanych od kolporterów liczba punktów sprzedaży detalicznej prasy zmniejszyła się przez rok o 1450 i jest to obecnie 55 150 (Kolporter - 27 tys., Ruch - 18,5 tys., Garmond Press - 8,85 tys.).
IWP oszacowała także udział firm w dystrybucji wydań cyfrowych prasy. Około 43 proc. rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych to dystrybucja własna wydawców. W ub.r. było to 35 proc. Ponad 20 proc. udziału w tym segmencie rynku ma firma e-Gazety, reszta należy do pozostałych kanałów e-dystrybucji.

 

(GK, 25.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.