Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Kurski: są typy audycji, dla których panel Nielsena jest reprezentatywny

Prezes TVP Jacek Kurski, chwaląc się wczoraj wynikami oglądalności transmisji Euro 2016 w telewizji publicznej, stwierdził, że w przypadku meczów piłkarskiej reprezentacji Polski panel telemetryczny firmy Nielsen Audience Measurement jest reprezentatywny.

Jacek Kurski od kilku miesięcy podważa wiarygodność badań telemetrycznych prowadzonych przez Nielsen Audience Measurement. Krytyka nasilała się wraz z malejącymi udziałami w rynku notowanymi przez główne anteny TVP. Telewizja publiczna krytykowała również Nielsena w głównych wydaniach ”Wiadomości”, które wykorzystano do zaatakowania Elżbiety Gorajewskiej, szefowej Nielsena w Polsce.
– Dlaczego się cieszę z tak świetnych oglądalności, skoro wielokrotnie kwestionuję dane Nielsena? Otóż nie ma w tym żadnej sprzeczności. Kwestionujemy prawidłowość konstrukcji panelu Nielsena, wiedząc, że olbrzymia większość użytkowników jest koncentrowana w wielkich miastach i obszarach wielkich miast, które udają wsie i małe miasteczka – mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej Jacek Kurski. – Natomiast są pewne typy audycji, dla których ten panel bywa reprezentatywny, na przykład mecze reprezentacji narodowej, gdzie 86 procent ludzi ogląda daną audycję – tłumaczył prezes TVP i kontynuował, że idealnie wielkomiejski panel Nielsena odpowiada rozłożeniu panelistów do obszaru całego kraju.
– W olbrzymiej większości mamy do czynienia z danymi, które nigdy nie mogą być przez nas potraktowane jako miarodajne. Przy okazji Euro 2016 zrobiliśmy badanie, które to doskonale potwierdza – opowiadał Jacek Kurski. Firma GfK dla TVP zbadała, gdzie oglądał mecz elektorat poszczególnych partii – w TVP 1 czy w Polsacie. – Wyniki są szokujące, ale ja się tego szoku spodziewałem – skomentował prezes Kurski. Jako przykład wskazał ćwierćfinał Polska – Portugalia. TVP 1, Polsat i Polsat Sport, pokazując mecz, uzyskały razem 86,6 proc. udziału w rynku, z czego prawie połowę w telewizyjnej Jedynce. Jacek Kurski powiedział, że podczas meczu TVP 1 wybrało 66 proc. wyborców Prawa i Sprawiedliwości. – Widać wyraźnie, że TVP jest silnie wybierana przez zwolenników obecnego obozu rządzącego. Nawet te badania oglądalności meczów na Euro 2016 potwierdzają naszą tezę co do konieczności korekty panelu Nielsena. Tylko wtedy będziemy mieli prawdziwe dane – stwierdził.

(KOZ, 13.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.