Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Złoto dla PanGenerator, brąz dla Walk, Young & Rubicam i Saatchi & Saatchi Interactive Solutions na Cannes Lions 2016

Projekt "Miara pokoju. Quantum of Peace" autorstwa agencji PanGenerator

Podczas wtorkowej gali festiwalu Cannes Lions grupa kreatywna PanGenerator została nagrodzona złotem, a Walk, Young & Rubicam i Saatchi & Saatchi Interactive Solutions - brązowymi statuetkami.

Projekt "Miara pokoju. Quantum of Peace" autorstwa grupy kreatywnej PanGenerator zrealizowany dla Muzeum Powstania Warszawskiego miał dwie nominacje do nagród w kategoriach Design (podkategoria Digital Installations & Events) i Digital Craft (podkategoria Data Visualisation). W złoto zamieniła się nominacja w kategorii Design. "Miara pokoju" to instalacja multimedialna związana z 70. rocznicą zakończenia II wojny światowej i obchodami 71. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Składała się ona z płyty magnetycznej, na której znajdowało się 15 tys. łusek po nabojach prezentujących w liczbach wybrane aspekty II wojny światowej w Polsce i Europie. Prezentowano ją w Muzeum Powstania Warszawskiego.

W kategorii PR (podkategorii Public Affairs & Lobbying) brązem został nagrodzony projekt "Nie chcę być strażakiem!", przygotowany przez agencję Walk dla Fundacji Integracja. Bohaterami kampanii społecznej są niepełnosprawni strażacy, którzy nieudolnie próbują ugasić pożar, bo są specjalistami w innych dziedzinach. Zwycięska kampania promowała portal rekrutacyjny Sprawniwpracy.pl i miała zmienić postrzeganie pracowników z niepełnosprawnością.

Brązową nagrodę otrzymała też agencja Young & Rubicam w kategorii Design (podkategoria: Other Packaging) za kampanię zrealizowaną dla sieci sklepów Mila. Celem akcji było zachęcenie klientów marketu do kupowania mrożonych ryb. Polegała na tym, że internauci mogli sterować mechaniczną rybą umieszczoną w sklepowej chłodni.

Brązem nagrodzono także Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland za kampanię "Theraflu Thermoscanner", zrealizowaną dla GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. To wyróżnienie przyznano w kategorii Outdoor (podkategoria Posters i Use of Digital Outdoor).

Bez nagród zakończyła wczorajszą galę FCB Warszawa - dwukrotnie nominowana za akcję "Remember", zrealizowaną dla Muzeum Auschwitz.
Projekty polskich agencji nie znalazły się na ogłoszonych wczoraj short listach konkursu Cannes Lions w kategoriach: Creative Data, Cyber, Media, Mobile.
W sumie, jak na razie, polskie agencje otrzymały 10 nominacji do nagród.

(AMS, DR, 21.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.