Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zamieszanie wokół "złotego mercedesa" z korzyścią dla tej marki

Tylko przez dwa dni na temat "złotego mercedesa" w Internecie pojawiło się ponad 7 tys. wzmianek. Zdaniem specjalistów ds. PR zamieszanie wokół marki tylko jej pomaga i wywołuje wrażenie, że jest przedmiotem pożądania.

Zaczęło się od wypowiedzi Dawida Jackiewicza, ministra skarbu państwa, który prezentując w Sejmie przygotowany przez PiS bilans rządów koalicji PO-PSL, wymienił wydatki spółek Skarbu Państwa, które świadczyć miały o niegospodarności. Dobitnym przykładem miał być "złoty mercedes", którego miał sobie zażyczyć jeden z prezesów. Dziennikarze ustalili, że chodziło o Wojciecha Szpila, ówczesnego prezesa Totalizatora Sportowego (odwołany z tej funkcji w marcu br.). Hubert Biskupski, zastępca redaktora naczelnego "Super Expressu", opublikował na Twitterze zdjęcie auta, które, jak się okazało, nie jest złote. 

 

Tematem interesowali się też internauci. Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), przygotowanej dla "Presserwisu", tylko od 11 do 13 maja w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, ukazało się 7088 wzmianek o "złotym mercedesie".

Ewa Łabno-Falęcka, head of external affairs Mercedes-Benz Polska, na pytanie o korzyści lub straty, jakie marka poniosła podczas politycznych dyskusji, odsyła do profilu marki Mercedes na Facebooku. Zamieszczono tam zdjęcia złotych aut z komentarzem: "Kumulacja złotych Mercedesów". 

Ryszard Solski, prezes agencji Solski Burson-Marsteller, pozytywnie ocenia reakcję marki na Facebooku. - Podeszli do sprawy z przymrużeniem oka, w sposób żartobliwy i sympatyczny – zauważa Solski.

– Zainteresowanie mediów na pewno nie zaszkodzi Mercedesowi, bo nie w niego atak był wymierzony. Wpis Mercedesa na Facebooku jest neutralny politycznie, czyli ludzie o odmiennych poglądach politycznych nie mogą się czuć nim sprowokowani – uważa Magdalena Górak, właścicielka agencji Profeina. Jej zdaniem stawianie marki w takim kontekście, jak zrobił to minister skarbu, może wzmacniać jej wizerunek jako luksusowej. – Ta sytuacja pokazuje Mercedesa jako obiekt pożądania - podsumowuje Magdalena Górak.

(DR, 16.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 31, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dwie polskie agencje nagrodzone w konkursie Sabre EMEA Awards

Spośród 78 nagród w międzynarodowym konkursie dla branży public relations Sabre EMEA Awards dwie powędrowały do polskich agencji: Hill+Knowlton Strategies i Maurent PR

Gold Sabre Award za najlepszą kampanię w regionie Baltic otrzymała agencja Hill+Knowlton Strategies za „#Ocalksiazki” zrealizowaną dla Polskiej Izby Książki. Celem kampanii było m.in. pokazanie, że książki zmieniają rzeczywistość i poszerzają horyzonty. Chodziło też o zbudowanie poparcia dla Ustawy o książce, której głównym założeniem jest wprowadzenie jednolitej ceny na nowości wydawnicze przez 12 miesięcy od momentu ich wydania. Jak podaje agencja Hill+Knowton Strategies efektem czteromiesięcznej kampanii było ponad 460 publikacji na temat ustawy, których wydźwięk był w 90 proc. pozytywny.

Drugą złotą nagrodę w kategorii Przemysł i chemikalia za projekt „Przemiana: rozwój Grupy Azoty z polskiego narodowego championa do europejskiego lidera” przygotowany dla Grupy Azoty SA odebrała agencja Maurent PR.

Tytuł najlepszej agencji PR w regionie EMEA zdobyła Hill+Knowlton Strategies.

Do nagród nominowano także inne polskie agencje: MSL Group (za „Podwórka Nivei” dla Nivea/Beiersdorf i za „Projekt klub” dla Wyborowa/Pernod Ricard), Profile (za kampanię „Tworzymy atmosferę” dla Ministerstwa Środowiska), Projekt PR (za akcję „#OddajSerce”, którą zrealizowano dla Dawca.pl), Discovery Networks CEEMEA i Discovery Polska (za „Discovery’s Curious Birthday Party”).

Gala konkursu odbyła się w Berlinie.

(DR, 31.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo