Temat: badania rynku i opinii

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 12, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Nielsen liderem pod względem przychodów wśród firm badawczych

Przychody firm badawczych w 2015 roku

Obroty firm z branży badawczej wzrosły w ub.r. o 1,5 proc. - wynika z audytu Polskich Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. Liderem pozostaje Grupa Nielsen.

Audytowi POFBOiR poddało się 13 podmiotów, których łączny obrót wyniósł 577,3 mln zł (netto). Liderem jest Grupa Nielsen, do której należą AC Nielsen Polska, AGB Nielsen Media Research i Nielsen Services. W 2015 roku osiągnęła ona przychód w wysokości 170,9 mln zł. Druga jest firma Millward Brown z 106,9 mln zł (wzrost o 6,4 proc. w porównaniu z 2014 rokiem). Spadły obroty GfK Polonia - o 5,7 proc., do 85,1 mln zł i TNS Polska - o 9,5 proc., do 62,6 mln zł.
Na kolejnych miejscach znalazły się: IPSOS - 55,7 mln zł (wzrost o 4,6 proc.), PBS - 33,8 mln zł (wzrost o 5,7 proc.), Grupa IQS - 21,9 mln zł (wzrost o 13,9 proc.), ARC Rynek i Opinia - 10,4 mln zł (spadek o 3,5 proc.), Sequence HC Partners - 10,1 mln zł (wzrost o 42,2 proc.), 4P research mix - 8,6 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), ARB Sesta - 5,7 mln zł (wzrost o 1,9 proc.), Fundacja CBOS - 3,7 mln zł (spadek o 4,9 proc.), IRCenter - 2 mln zł (wzrost o 19,7 proc.).

(DR, 12.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 12, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa kreatywnych rozstaje się z Leo Burnett Warszawa

Duże zmiany kadrowe mają miejsce w dziale kreacji agencji Leo Burnett Warszawa.

Z działem kreacji agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa rozstał się Paweł Ciemiński, creative group head (wcześniej dyrektor kreacji należącej do Leo Burnett agencji G7), a także pracujący w jego zespole Jakub Turczyński, Antonii Kamiński (art director) i Adam Sierociński (copywriter). Ma to być część procesu wymiany działu kreacji w agencji. - Planujemy wymianę zespołu na młodszych pracowników, żeby wzmocnić dział digital - mówi Tomasz Pawlikowski, prezes Leo Burnett Warszawa Pawlikowski. Zapewnia, że trwają już rozmowy rekrutacyjne z osobami, które zasilą kreację agencji.
Szefem kreacji Leo Burnett jest Maciej Porębski.

(AMS, 12.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY