Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 08, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Lis podzielił się ze wspólnikami z NaTemat.pl 1,8 mln zł zysku

Tomacz Machała ma 2,5 proc. wydawcy NaTemat.pl, a Tomasz Lis - 63,5 proc. (fot. Wojciech Artyniew/archiwum Press)

W 2014 roku spółka Glob360, do której należy portal NaTemat.pl, podwoiła przychody i potroiła zysk netto. To był najlepszy rok w historii firmy w większości należącej do Tomasza Lisa.

Jak wynika z danych finansowych zgłoszonych przez spółkę do Krajowego Rejestru Sądowego, w 2014 roku Glob360 osiągnęła 5,8 mln zł przychodu - o 95 proc. więcej, niż w 2013 roku. Jej zysk netto wyniósł 1,97 mln zł (wzrost o 211 proc.). To najlepsze wyniki w historii firmy, która w lutym 2012 roku uruchomiła portal NaTemat.pl. Zarząd spółki w sprawozdaniu podkreśla, że za poprawą wyników finansowych w ub.r. stoi zwiększenie liczby użytkowników portalu (o 100 proc. rok do roku) oraz "rozwój kompetencji tworzenia reklamy natywnej".
W 2014 roku Glob360 zainwestowała w stworzenie portalu parentingowego Mamadu.pl (spółka zakładała go wspólnie z Anną Muchą), serwis ASZdziennik.pl z wymyślonymi newsami i stworzenie portalu INNPoland.pl poświęconego innowacjom.
Na koniec ub.r. Glob360 zatrudniała pięć osób, na wynagrodzenia wydała 1,23 mln zł (plus 55 tys. zł na ubezpieczenia społeczne).
Prawie całość ubiegłorocznego zysku netto spółki - 1,8 mln zł - w lipcu br. wypłacono wspólnikom według wielkości ich udziałów. Wspólnikami są: redaktor naczelny tygodnika "Newsweek Polska" Tomasz Lis (63,5 proc.), przedsiębiorca Robert Jędrzejczyk (34 proc.) i prezes Glob360 i redaktor naczelny NaTemat.pl Tomasz Machała (2,5 proc.).

Artykuł o mobbingu w Narodowym Centrum Kultury redakcja NaTemat.pl zawiesiła w brudnopisie

(GK, 08.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 09, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Abstrachuje.tv najpopularniejsi na polskim YouTube w 2015 roku

Produkcje Abstrachuje.tv były najchętniej oglądanymi wideo na YouTube w Polsce w br.. Na czele muzycznego zestawienia polskiej listy Ellie Goulding z piosenką Love Me Like You Do – wynika z corocznego zestawienia Rewind 2015, przygotowanego przez YouTube.

Kanał Abstrachuje.tv ma niemal 2 mln subskrypcji i ponad 330 milionów wyświetleń. W 2015 roku największą uwagę internautów przykuły dwie produkcje: film „Lata 90-te vs dzisiaj” i „W świecie kawalerów”. Oba materiały wyświetlono ponad 8 mln razy. W 2015 roku polscy internauci chętnie oglądali też parodię filmu „Szybcy i wściekli” w wydaniu Cybermariana, a także film Sylwestra Wardęgi „CarDog for Animals”. Najchętniej oglądanym teledyskiem był „Love Me Like You Do” Ellie Goulding.

W 2015 roku użytkownicy YouTube na świecie najchętniej na oglądali film przedstawiający pokaz taneczny czteroletniej dziewczynki o imieniu Heaven. Autorką prezentowanej choreografii jest jej mama, Tianne King, która umieściła film na swoim kanale na YouTube. „#WatchMeDanceOn obejrzano już ponad 115 mln razy”. Na drugim miejscu uplasowała się reklama gry Clash of Clans, emitowana podczas tegorocznego finału Super Bowl, w której Liam Neeson grozi zemstą graczowi o pseudonimie BigBuffetBoy85. Najpopularniejszym teledyskiem był „See You Again” ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Szybcy i Wściekli 7”. Wyświetlono go ponad 1,2 mld razy.

 

Najchętniej oglądane filmy przez polskich użytkowników YouTube w 2015 roku

 

1. AbstrachujeTV - LATA 90-TE VS DZISIAJ

2. AbstrachujeTV - W ŚWIECIE KAWALERÓW

3. StuuTV - SZKOŁA PARODIA | Stuu

4. Cybermarianpl - BRZYDCY i WŚCIEKLI - "Fast and Furious 7" parody (subtitles CC)

5. wardegasa - CarDog for Animals - W4rDoge (SA Wardega)

6. itvp - Kabaret Skeczów Męczących – Chrzciny – Świętokrzyska Gala Kabaretowa 2015

7. reZiPlayGamesAgain - OCULUS + HORROR + SIOSTRA = ZAWAŁ! PULS 179!

8. VoiceOfPolandTVP - The Voice of Poland VI - Krzysztof Iwaneczko - „Nieznajomy” - Przesłuchania w ciemno

9. SPInkafilmstudio - BLOK EKIPA (II), ODCINEK 49

10. cocacola - #DajCalusa z Coca-Cola! Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy, Ajgor!

 

Najchętniej oglądane teledyski przez polskich użytkowników YouTube w 2015 roku

 

1. Ellie Goulding - Love Me Like You Do (Official Video)

2. Sarsa - Naucz Mnie

3. Major Lazer & DJ Snake - Lean On (feat. MØ) (Official Music Video)

4. Gang Albanii - Albański raj

5. Wiz Khalifa - See You Again ft. Charlie Puth [Official Video] Furious 7 Soundtrack

6. Gang Albanii - Dla prawdziwych dam

7. Natalia Nykiel - Bądź Duży

8. Enej - Kamień z napisem LOVE (Official video)

9. Maroon 5 - Sugar

10. Adele - Hello

 

Najchętniej oglądane filmy na świecie w 2015 roku

 

1. Silento- Watch Me (Whip/Nae Nae) #WatchMeDanceOn

2. Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial)

3. Crazy Plastic Ball PRANK!!

4. Love Has No Labels | Diversity & Inclusion | Ad Council

5. Lip Sync Battle with Will Ferrell, Kevin Hart and Jimmy Fallon

6. Justin Bieber Carpool Karaoke

7. 6ft Man in 6ft Giant Water Balloon - 4K - The Slow Mo Guys

8. Golden boy Calum Scott hits the right note | Audition Week 1 | Britain's Got Talent2015

9. Dover Police DashCam Confessional (Shake it Off)

10. Mean Tweets - President Obama Edition

 

Najchętniej oglądane teledyski na świecie w 2015 roku

 

1. Wiz Khalifa - See You Again ft. Charlie Puth [Official Video] Furious 7 Soundtrack

2. Maroon 5 - Sugar

3. Ellie Goulding - Love Me Like You Do (Official Video)

4. Major Lazer & DJ Snake - Lean On (feat. MØ) (Official Music Video)

5. Taylor Swift - Bad Blood ft. Kendrick Lamar

6. David Guetta - Hey Mama (Official Video) ft Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack

7. Sia - Elastic Heart feat. Shia LaBeouf & Maddie Ziegler (Official Video)

8. Fifth Harmony - Worth It ft. Kid Ink

9. Adele - Hello

10. Silentó - Watch Me (Whip/Nae Nae) (Official)

 

Ranking YouTube Rewind powstaje w oparciu o liczbę wyświetleń, udostępnień, komentarzy i zdobytych pozytywnych ocen.

 

(09.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo