Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 17, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Do kogo trafi Grand Press Digital 2015 - znamy już nominowanych

Zwycięzcę Grand Press Digital ogłosimy podczas gali Grand Press – 10 grudnia 2015

Rafał Madajczak (ASZdziennik.pl), Vadim Makarenko (BIQdata.pl), Łukasz Mężyk i Michał Kolanko (300polityka.pl), ObserwatorFinansowy.pl i #dziejesienazywo (WP.tv), to nominowani w tegorocznej edycji Grand Press Digital. Nagroda ta jest przyznawana za innowacyjne podejście do wykorzystania nowoczesnych technologii w dziennikarstwie.

Rafał Madajczak (fot. Piotr Król/Press)

Rafał Madajczak został nominowany za ASZdziennik.pl, digitalowy projekt do publikowania "najlepszych zmyślonych newsów". Jego żarty są lepsze niż fakty, do tego stopnia, że niektóre media biorą je w ciemno jako prawdziwe i podają je jako własne newsy. W roku wyborczym zaczął sięgać po satyrę polityczną. Na Twitterze uruchomił profil @299politka, na którym prezentował "najbardziej #insidereskie spojrzenie na kampanię". Madajczak ma inwencję nie tylko do wymyślania newsów, ale także gatunków medialnych - format tl;dr (nazwa wywodzi się z wielkomiejskiego slangu) polega na streszczeniu w kilku słowach bardzo obszernych tekstów. Jeśli jest w Polsce jakiś odpowiednik "The Onion", to jest nim właśnie ASZdziennik.

Vadim Makarenko (fot. Adam Stępień/Agencja Gazeta)

Vadim Makarenko drugi rok z rzędu otrzymuje nominację za prowadzenie z sukcesem pionierskiego projektu z kategorii dziennikarstwa danych. Serwis BIQdata.pl to ambitny i najbardziej innowacyjny na polskim rynku projekt łączący profesjonalne dziennikarstwo z technologią. Efektem są doskonałe codzienne materiały redakcyjne. A tegoroczne udane działania komercyjne z pogranicza reklamy i tzw. akcji specjalnych (np. przy PZU Maratonie Warszawskim) pokazują, że odpowiednie wykorzystanie potencjału, jaki drzemie w redakcji rozumiejącej big data, może przynieść nie tylko wymierne korzyści czytelnikom, ale i finansowe wydawcy.

Łukasz Mężyk i Michał Kolanko (fot. Piotr Król/Press)

Łukasz Mężyk i Michał Kolanko to założyciele 300polityka.pl. Zostali nominowani za  stworzenie serwisu, który inaczej niż wszyscy prezentuje informacje polityczne, eksperymentuje z relacjami na żywo, obstawia wieczory wyborcze i wyjeżdża z politykami w ogólnopolskie trasy. 300polityka.pl jest szybka jak media społecznościowe. Jej redakcja nie ma stałej siedziby - działa wirtualnie w Slacku, a do przygotowywania tekstów wykorzystuje Google Drive.

ObserwatorFinansowy.pl udowadnia, że publiczne pieniądze (serwis działa w ramach Narodowego Banku Polskiego) można dobrze wykorzystać na informację w Internecie. To platforma wiedzy z zakresu makroekonomii, finansów publicznych, bankowości i rynków finansowych stworzona z myślą o ekonomistach, finansistach, dziennikarzach, studentach. Cztery dni po publikacji w serwisie jego analizy na zasadzie wolnej licencji można publikować w innym medium. Autorami analiz są akademicy, ekonomiści polscy i zagraniczni, dziennikarze z różnych mediów. Niemal codziennie ObserwatorFinansowy.pl zamieszcza własne, autorskie produkcje wideo. Swoje treści (także po angielsku) oferuje w formie aplikacji na tablety (magazyn „Spot On”). Teksty są redagowane i przechodzą korektę, co w Internecie nie jest standardem.

Pasmo #dziejesienazywo Wirtualnej Polski to dowód, że dawniej Internet pchał się do telewizji, teraz wszyscy pchają się do WP.tv. I to na żywo. Codziennie rano na portalu rozmowy na aktualne tematy prowadzą znani dziennikarze: Jacek Żakowski, Paweł Lisicki, Michał Kobosko, Agnieszka Kopacz i Patrycja Wanat. Popołudniami emitowane jest pasmo lifestylowe. To już prawdziwa, a nie tylko zapowiadana, konkurencja dla tradycyjnej telewizji.

Tegorocznych nominowanych do Grand Press Digital wskazała redakcja "Press" po konsultacji z 28 specjalistami od cyfrowych mediów. Kto w tym roku otrzyma 15 tys. złotych w ramach Grand Press Digital, ogłosimy podczas gali Grand Press – 10 grudnia br. Partnerem nagrody jest firma Google.

(GK, 17.11.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 17, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN 24 i Łukasz Warzecha najczęściej podawani dalej i cytowani na Twitterze

(fot. pixabay.com)

W październiku br. wśród twitterowych profili zaliczanych przez firmę Sotrender do kategorii media najczęściej powoływano się na profil TVN 24. Natomiast najczęściej wspominanym dziennikarzem był Łukasz Warzecha.

Na profil TVN 24 powoływano się 14,5 tys. razy. Był on również najbardziej angażującym profilem wśród mediów. Liczba wszystkich aktywności wykonanych w obrębie niego wyniosła 27 tys. Na jeden tweet przypadło średnio dziewięć aktywności. Drugim najchętniej wspominanym profilem był profil TVP Info - 13,9 tys., a trzecim Gazeta Wyborcza.pl - 7,2 tys. razy.
Profil Łukasza Warzechy wspominano 13,2 tys. razy. Niewiele mniejszą cytowalność miał profil Tomasza Lisa - 12,3 tys. razy. Na profil Samuela Pereiry powoływano się 11,1 tys. razy. Profil Pereiry był też najbardziej angażujący - liczba wszystkich aktywności na jego profilu wyniosła 84 tys. (93 aktywności na jednego tweeta).

(IKO, 17.11.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo