Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska i Polacy XXI wieku okiem fotografów prasowych

Na okładce: zdjęcie Łukasza Trzcińskiego z reportażu pt. „Miasto nas nie ogranicza, ono nas wyzwala”

Wyjątkowy album fotograficzny „Polska i Polacy”, który został przygotowany przez magazyn „Press”, ukaże się na rynku we wrześniu.

Album zawiera ponad 40 fotoreportaży autorstwa najlepszych polskich fotografów prasowych, m.in. Anny Bedyńskiej, Renaty Dąbrowskiej, Agnieszki Rayss, Filipa Ćwika, Mariusza Foreckiego, Arkadiusza Goli, Adama Lacha, Tomasza Tomaszewskiego, Łukasza Trzcińskiego, Jacka Turczyka, Krystiana Bielatowicza - i wielu innych. Fotoreportaże prezentują nasz kraj i nas samych już w XXI wieku - przeglądamy się w nich niczym w lustrze historii. Lecz tej historii najnowszej, którą sami tworzymy.

W albumie, podzielonym na tematyczne rozdziały, zobaczymy Polaków nowoczesnych i tych zanurzonych wciąż w tradycji; tradycyjny polski przemysł i nowoczesne korporacje; pnące się w górę wieżowce i zapomniane dzielnice; Polaków szczęśliwych i patrzących w przyszłość, ale też zmagających się ze współczesnymi wyzwaniami.

To nie jest tylko dobra fotografia - to ważna fotografia. Te zdjęcia wzruszają, śmieszą, zastanawiają, skłaniają do refleksji. To fotografia prasowa najwyższej próby - i pierwsza publikacja zbudowana z fotoreportaży, gatunku wymagającego od każdego fotografa nie tylko świetnego warsztatu, ale i umiejętności opowiadania historii. Edycji reportaży spośrod wszystkich nadesłanych dokonali doświadczeni fotografowie: Wojciech Druszcz i Andrzej Zygmuntowicz. Za pomysł i wykonanie publikacji odpowiada magazyn „Press”. Mecenasem albumu jest Wirtualna Polska. Wsparcia udzieliło Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Wywiady "Press" 2014 - doskonała lektura na wakacje w formie e-booka

(03.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Lisiecki przyznał, że po tekstach o aferze taśmowej stracił 15 mln zł

"Moje wydawnictwo straciło 15 mln zł przychodów reklamowych" - mówił o konsekwencjach publikacji artykułów o aferze taśmowej Michał Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media, do której należy AWR Wprost, wydawca tygodnika "Wprost". W wywiadzie dla Superstacji opowiadał też m.in. o pozwie Kamila Durczoka i byłych redaktorach naczelnych "Wprost".

Michał Lisiecki był wczoraj gościem Sławomira Jastrzębowskiego, redaktora naczelnego "Super Expressu", w jego programie "Więc jak?", emitowanym w Superstacji. Jastrzębowski zaczął rozmowę od pytania o pozew Kamila Durczoka (domaga się on od wydawcy "Wprost" 9 mln zł). "To jest pozew typowo marketingowy, PR-owski" - mówił Lisiecki, porównując sprawę do procesu "Wprost" z Małgorzatą Cimoszewicz-Harlan
Lisiecki tłumaczył, że publikowanie tekstów o aferach jest misją mediów, która się jednak nie opłaca. "Moje wydawnictwo straciło 15 milionów złotych przychodów reklamowych" - zapewniał. Podkreślał, że wzrosty sprzedaży poszczególnych wydań nie zrównoważyły odpływu reklamodawców. "Tak agresywne dziennikarstwo powoduje, że reklamodawca woli się na chwilę odsunąć" - dodawał.
Lisiecki wspominał też poprzednich redaktorów naczelnych "Wprost". "Spadło nam znacząco czytelnictwo" - wspominał czasy Sylwestra Latkowskiego, dodając, że o jego zwolnieniu zadecydowały względy ekonomiczne. "Zawiodłem się na Tomku Lisie" - mówił o jednym z wcześniejszych naczelnych, który teraz kieruje tygodnikiem "Newsweek Polska". Nawiązał do czasów, gdy Lis uruchamiał serwis NaTemat.pl. "Tomek ubrał się w garnitur i poszedł profesjonalnie jak sprzedawca, sprzedawać kontrakty reklamowe do firm, o których pisaliśmy" - tłumaczył Lisiecki powody rozstania z Lisem. Lisiecki wychwalał natomiast obecnego redaktora naczelnego "Wprost" Tomasza Wróblewskiego, którego szczególnie chwalił za znajomość światowych mediów.
Średnia sprzedaż tygodnika "Wprost" (AWR Wprost) w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosła 50,999 egzemplarzy i była niższa o 0,78 proc w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. (dane: ZKDP).

(JM, 03.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo