Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 09, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki na reklamę internetową z ledwo dwucyfrową dynamiką

Wydatki na reklamę online wzrosły w ub.r. o 10,2 proc. wobec poprzedniego roku i przekroczyły 2,4 mld zł – wynika z badania IAB AdEx, realizowanego przez firmę audytorską PwC.

"Nie są to tak spektakularne wzrosty, jakie były obserwowane w Polsce kilka lat temu, a obecnie są obserwowane w innych krajach CEE, jednak należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie", komentuje cytowany w komunikacie prasowym Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.
Największy udział w wydatkach na reklamę online ma reklama display (43 proc., o 1,1 proc. więcej niż w 2012 roku). Wydatki na nią były w ub.r. o 13 proc. wyższe niż rok wcześniej, w czym swój istotny udział miały: reklama wideo (wzrost wydatków o 33 proc.), w social media (o 44 proc.) i rich media (o 37 proc.). Drugie miejsce zajmuje marketing w wyszukiwarkach (SEM – 35 proc. udziału w ogóle wydatków, wzrost kwoty o 11 proc.) i ogłoszenia (14 proc. udziału, wzrost kwoty o 8 proc.). Natomiast wydatki na e-mail marketing i inne formy utrzymały się na poziomie roku poprzedniego. Wydatki na reklamę mobilną podwoiły się, ale stanowią nadal zaledwie setną część ogółu wydatków w tej branży.
Jeśli chodzi o branże wydające najwięcej na reklamę online, pozycję lidera zajęła branża motoryzacyjna (16 proc. wydatków na reklamę w Internecie), przed finansową (14 proc.) i handlem (10 proc.) oraz pozostałymi.
W badaniu IAB AdEx za wydatki reklamowe uznano zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-back). Dane zbierano do 19 marca br.

 

Udziały i dynamika wydatków na poszczególne formy reklamy online

 

(BG, PR, 09.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 09, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Unilever w Polsce bez działu mediów

Koncern Unilever Polska likwiduje dział mediów – dowiedział się „Presserwis”.

Z końcem lutego br. z firmy odszedł Aleksander Śmigielski, media director CEE. Stanowisko to pozostawało nieobsadzone. Dział mediów do tej pory koordynował współpracę z domami mediowymi i biurami reklamy mediów przy kampaniach dla takich marek, jak Rama, Knorr, Lipton, Dove, Timotei. Jak wynika z naszych informacji, jego kompetencje przejmują menedżerowie poszczególnych brandów. Jak mówi „Presserwisowi” przedstawiciel jednego z biur reklamy, chcący zachować anonimowość, rozwiązanie to już funkcjonuje. – Dla nas, mediów, jest korzystne, bo udaje się nam więcej sprzedać. Dla marek też, bo menedżerowie są bardziej skłonni realizować działania niestandardowe i nie koncentrują się na obecności marek w telewizji, jak to miało miejsce, gdy jeszcze działał dział mediów firmy – mówi.
Dział prasowy Unilevera odmówił komentarza w tej sprawie.

 

(BG, 09.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo