Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 24, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nasza Klasa redukuje zespół

(fot. nk.pl)

Spółka Nasza Klasa, właściciel serwisu społecznościowego Nk.pl, przeprowadza zwolnienia - dowiedział się "Presserwis". Mają one związek z ogłoszoną wczoraj zmianą strategii generowania przychodów.

Jak poinformowała spółka wczoraj rano, głównym źródłem jej przychodów mają być od przyszłego roku płatności od użytkowników związane m.in. z grami i aplikacjami. Zakres usług marketingowych (reklama, badania) zostanie zredukowany.
– Aktualnie nie jesteśmy w stanie określić, ilu pracowników i współpracowników dotknie redukcja. Ten proces wciąż trwa, ponieważ wprowadziliśmy także program dobrowolnych odejść – informuje Marcin Chruszczyński, dyrektor operacyjny w Naszej Klasie. – Dotychczas wypowiedzenia otrzymali przede wszystkim pracownicy i współpracownicy działów związanych ze świadczeniem usług marketingowych przez NK, takich jak reklama bezpośrednia i badania – podaje Chruszczyński. Spółka jednak nie podaje szczegółów.
Z udostępnionych przez Naszą Klasę w ub.r. informacji wynika, że spółka w 2011 roku miała 75,3 mln zł przychodów, z czego 33,7 mln zł stanowiły płatności od użytkowników.
W lipcu br. serwis Nk.pl miał 8,55 mln użytkowników (Megapanel PBI/Gemius).

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 24, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża nie jest zaskoczona ceną Wirtualnej Polski

Przedstawicieli branży internetowej cena sprzedaży Wirtualnej Polski nie zaskoczyła. Fundusz private equity Innova Capital kupi od TP SA portal Wirtualna Polska za 375 mln zł. Ma on być połączony z Grupą o2.

Suma, za jaką kupiono Wirtualną Polskę, nie dziwi Zbigniewa Bąka, który do czerwca br. był wiceprezesem zarządu Agory SA (obecnie wiceprezes funduszu MCI Management).  - Chyba wszyscy spodziewali się, że to będzie kwota w przedziale 300-400 milionów złotych. Portal o2 może zyskać na takim połączeniu, bo z punktu widzenia Wirtualnej Polski, której wartość może być trzy lub cztery razy większa niż o2, taki mariaż wiele nie zmienia – stwierdza Bąk.
Rafał Agnieszczak, właściciel grupy Fotka.pl, uważa jednak, że kwota transakcji jest wysoka. - Niedawno w rozmowie z przedstawicielem konkurencji Wirtualnej Polski zakładaliśmy, że portal zostanie sprzedany za 290-320 milionów złotych, tymczasem to jest prawie 400 milionów - mówi Agnieszczak.
Menedżer jednego z konkurencyjnych portali zauważa, że połączenie Wirtualnej Polski z Grupą o2 nie zmieni wiele w układzie sił w polskim Internecie. – o2 wraz z Wirtualną Polską stanowią zaledwie kilka procent aktywności użytkowników Internetu w Polsce, więc dramatycznych zmian nie przewiduję. Bardziej traktowałbym to jako deal biznesowy niż zmianę, która zrewolucjonizuje polską sieć – mówi.
- Jeśli uda się połączenie portali, to powstanie mocny gracz – zaznacza Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej", odpowiedzialny za cyfryzację tego dziennika.
Przejęcie Wirtualnej Polski jest jeszcze uzależnione od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Przypomnijmy, że w ub.r. Ringier Axel Springer Media AG za 76 proc. udziałów w Onecie zapłacił 956,25 mln zł.

(MAL)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo