Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 14, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blogerzy a media tradycyjne - Blog Forum Gdańsk 2012

Natalia Hatalska podczas Blog Forum Gdańsk 2012

Jednym z tematów pierwszego dnia Blog Forum Gdańsk 2012 (13-14 X) była trudna relacja między blogerami, a mediami tradycyjnymi. Drugiego dnia dyskutowano o konstruowaniu treści w mediach społecznościowych.

Dwudniową konferencję Blog Forum otworzył William Echikson z Google, który przeanalizował sytuację wolności słowa w Internecie. Wraz ze wzrostem liczby stron (z 6 tysięcy w 1994 roku do 235 milionów w 2011 roku) wzrosła liczba państw, które chcą Internet kontrolować. W ostatnich latach z powodów politycznych bądź religijnych około trzydziestu krajów zamknęło dostęp do niektórych usług Google.
Paweł Tkaczyk przekonywał, że Internet tworzy mikrocelebrytów. Do wykreowania prawdziwej gwiazdy potrzebna jest prasa i telewizja. Dlatego blogerzy walczący o potwierdzenie swojego statusu muszą znaleźć oparcie w mediach tradycyjnych.
O tym jak trudno takie oparcie znaleźć mówił Tomasz Machała, redaktor naczelny NaTemat.pl. W jego odczuciu dziennikarze traktują blogerów jak plagiatorów i amatorów pozbawionych warsztatu. Przebicie się do mediów tradycyjnych może być trudne, ale zawsze jest korzystne. Konieczne jest jednak utrzymywanie przez blogerów odpowiednich standardów.
W swojej prezentacji Natalia Hatalska przekonywała, że prowadzenie bloga to sposób na życie. Podzieliła się również swoimi sposobami na promocję, podkreślając, że nie zasięg, lecz aktywna społeczność i unikatowość materiałów to sposoby na sukces w sieci.
Także drugiego dnia dyskutowano o celebrytach. Monika Jaruzelska, autorka internetowego programu „Bez Maski”, przyznała, że pokazywanie się w mediach może stać się uzależnieniem. „Celebryta to społecznie szalenie ważna postać” – mówił profesor Wiesław Godzic. – „Pozwala ustalić czego chcemy i jakie mamy marzenia. To nie są gwiazdy starego typu, to chłopak z sąsiedztwa, któremu się udało.”
Wiesław Godzic poprowadził również autorską prelekcję na temat konstruowania treści w mediach społecznościowych. Przyznał, że współcześnie nie ma już wyraźnego rozróżnienia na „wirtual” i „real”. Blogi zmieniają oblicze dzisiejszego dziennikarstwa oraz marketingu.
Konferencję zakończyła dyskusja „Popularność vs Merytoryczność” i półtoragodzinne warsztaty ze stylizacji modowej, kulinarnej czy współpracy z reklamodawcami.
Organizatorami konferencji są miasto Gdańsk i Instytut Kultury Miejskiej.

 

KS

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 16, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwis Wykop.pl w Grupie Allegro

(Fot. www.wykop.pl)

Spółka Garvest, dotychczasowy główny udziałowiec serwisu Wykop, odsprzedała swoje udziały Grupie Allegro.

Jak tłumaczą przedstawiciele Grupy Allegro w oficjalnym komunikacie, akwizycja Wykopu ma związek z porządkowaniem portfolio serwisów związanych z grupą zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio.
Wykop.pl to serwis wzorowany na amerykańskim Digg.pl, w którym społeczność, licząca obecnie ponad 1 mln internautów, poleca najatrakcyjniejsze treści. Zdaniem przedstawicieli rynku interaktywnego serwis może być obecnie wart nawet 10 mln zł. Grupa Allegro nie ujawnia wartości transakcji.
- Wykop zyskuje - mówi o przejęciu Michał Białek, dyrektor operacyjny spółki Wykop. - Do tej pory byliśmy małą spółką z niewielkim zespołem, opierającą się jedynie na własnych doświadczeniach. Teraz wchodzimy do dużej grupy z wypracowanymi procedurami i z know-how w zakresie IT. Nasz charakter jako serwisu społecznościowego się nie zmieni - zapewnia.
W skład Grupy Allegro oprócz głównego produktu, serwisu aukcyjnego Allegro.pl, wchodzą m.in.: Bankier.pl, OtoMoto.pl, Ceneo.pl i Tablica.pl. (AT, PR)

 

(16.10.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo