Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: WYWIADY

Dodano: Październik 17, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większe oczekiwania

Rozmowa z Bartoszem Hojką, dyrektorem grupy radiowej Agory SA

Czy sieć Roxy FM wystartowała, ponieważ zadebiutowała Eska Rock, a jej właściciel - Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA zapowiedziały, że sieć tworzona z części rozgłośni Plusa będzie nadawać soft rock?
Po prostu długo się przygotowywaliśmy, a wystartowaliśmy teraz, bo byliśmy gotowi do startu. Eska Rock nadaje w podobnym formacie, chociaż nie ma bardzo bliskiego podobieństwa między naszymi stacjami. Eska Rock jest ściśle rockową stacją, a Roxy FM stacją w rockowym klimacie. Różnica polega na tym, że my nie będziemy się koncentrować tylko i wyłącznie na muzyce i na zapowiedziach utworów. Mamy trochę większe ambicje.

Dlaczego Roxy FM nie nadaje w Warszawie?
Mamy zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na zmianę nazwy (na radio Roxy FM ma zostać przemianowane Radio Klasyka 103,7 FM - przyp. red.), ale czekamy jeszcze na decyzję, czy możemy zmienić charakter programu, ponieważ obecnie zobowiązani jesteśmy do nadawania muzyki poważnej.

Jeśli takiej zgody nie dostaniecie sieć Roxy FM będzie tylko inną wersją Blue FM.
Ale to przecież jest inny program, pod inną marką. To prawda, że problem Blue FM polegał między innymi na nieobecności tej sieci na warszawskim rynku, ale myślę, że koncepcja Radia Blue FM wymagała gruntownej zmiany, w tym zmiany nazwy. Projekt Roxy FM ma szanse nawet bez obecności na rynku warszawskim, chociaż wówczas byłoby dużo trudniej, ponieważ radio nastawiające się w dużej mierze na kulturę powinno być obecne w stolicy, gdzie toczy się życie kulturalne. Problemem byłaby sprzedaż czasu reklamowego.

Rock Radio Mazowsze to stacja o zbliżonym formacie do Roxy FM. Co się z nią stanie, jeśli nie wejdzie do Roxy FM?
Z tym radiem coś trzeba zrobić już od czterech lat. Za wszystkim stoi długa historia naszego sporu z Krajową Radą o lokalizację nadajnika. Chcemy go przenieść z Nowego Dworu Mazowieckiego do Warszawy. Naczelny Sąd Administracyjny nakazał Radzie powtórzyć postępowanie w tej sprawie.

Dlaczego do Roxy FM nie zostały włączone stacje Blue FM w Zielonej Górze i Opolu?
Bo Roxy FM jest projektem dla mieszkańców dużych ośrodków miejskich, którzy mają większe oczekiwania w stosunku do rozgłośni radiowej, niż tylko żeby im zaserwowała największy mix przebojów. Nadajemy do słuchacza w wieku 20-35 lat, wykształconego, ambitnego, aktywnego i najwięcej takich osób jest w dużych miastach. Trudno powiedzieć, ile będzie to stacji docelowo. Rozważamy różne możliwości wejścia na kolejne rynki: zakup udziałów w istniejących stacjach, podpisywanie umów franczyzowych czy pozyskiwanie nowych częstotliwości.


Rozmawiał Krzysztof Głowiński

(KRZ)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: WYWIADY

Dodano: Listopad 09, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanał z przechyłem - VH 1 Polska zastąpi MTV Classic

Rozmowa z Izabellą Wiley, dyrektor generalną MTV Networks Polska

Kanał MTV Classic od grudnia zmienia się w VH 1 Polska. Polacy nie lubią teledysków z lat 60., 70., które głównie emituje MTV Classic?
Widzowie lubią te teledyski, ale w rozsądnej dawce. Nie tolerują powtarzalności. Niestety, zasoby archiwum klipów z lat 60. czy 70. są małe. Wtedy popularny artysta nagrywał w swojej karierze około ośmiu teledysków. Kiedy się więc ogląda teledysk tej samej grupy, zrobiony w stylistyce lekko trącającej myszką, to za pierwszym razem jest to fascynujące. Za drugim rozczulające. Za trzecim irytujące, a za czwartym nudne.

To właśnie dlatego MTV Classic zniknie?
Ten kanał nie zyskał tak ważnego miejsca w świadomości naszych widzów, na jakie liczyliśmy. Chcieliśmy, by MTV Classic był sentymentalną podróżą muzyczną w przeszłość: do lat 60. i 70. Potem jednak musieliśmy wprowadzać utwory nowsze. Widzowie szukają w telewizji teledysków z lat 80. i 90., więc takie będzie prezentować VH 1 Polska. Z MTV Classic musieliśmy sobie radzić sami, bo istniał tylko w Polsce. Byliśmy osamotnieni. W VH 1 będziemy korzystać z programów produkowanych pod marką VH 1 na całym świecie, głównie w USA. Szefem programowym jest Monika Chojnacka, natomiast za muzykę odpowiada Dorota Nowak.

A może zabrakło pomysłu na MTV Classic?
Może trochę zabrakło konsekwencji. Pomysł był. Jeszcze w 2003 roku pojawiali się prowadzący, stałe produkowane przez nas programy. To się sprawdzało. Jednak w pierwszym kwartale 2004 roku, ze względów biznesowych, musieliśmy wybrać, gdzie lokujemy nasze budżety programowe i marketingowe. MTV Polska było kanałem silniejszym, więc postanowiliśmy skupić się na nim. Przenieśliśmy środki finansowe z MTV Classic do MTV Polska. MTV Classic stał się kanałem czysto muzycznym. To, jak się okazuje, nie było konkurencyjne.

Jakie są gwarancje, że VH 1 za jakiś czas nie zniknie?
Nie zamierzamy bić się pod względem oglądalności o pierwszą piątkę wśród stacji tematycznych. Naszym celem na koniec 2006 roku jest zostanie liderem w grupie docelowej wśród kanałów muzycznych skierowanych do osób w wieku 25-39 lat. Konkurencją w tej grupie będzie dla nas 4fun.tv. Na pewno nie będziemy walczyć o oglądalność podobną do MTV Polska i Viva Polska, bo adresujemy program do innej grupy docelowej. VH 1 nie ma szans na takie wyniki, jak stacje młodzieżowe. Chcemy na koniec przyszłego roku mieć o 20 procent większą średnią dzienną oglądalność od tej, jaką notuje w tym roku MTV Classic. W obu grupach: ogólnej i docelowej (średnia oglądalność dzienna MTV Classic od stycznia do października 2005 roku wynosiła 7,1 tys. widzów w grupie ogólnej, a w grupie docelowej, osób w wieku 25-39 lat – 2,6 tys. widzów – dane AGB Nielsen Media Research, przyp. red.).

Ile kosztuje zmiana profilu?
To rozsądna inwestycja programowa i marketingowa. Jest to mniej niż 5 mln złotych.

Ile będzie wynosił budżet kanału?
Nie udzielamy takich informacji. Na pewno będzie trzy razy większy niż budżet MTV Classic. Jest on na tyle wystarczający, że pozwoli na zaistnienie reklamowe w ogólnopolskich rozgłośniach, portalach internetowych, a także w kluczowych mediach drukowanych. Tych skierowanych głównie do kobiet. Bo będzie to kanał z lekkim przechyłem w stronę kobiecej publiczności.

Dlaczego kobiety?
Kobiety mają więcej czasu na oglądanie telewizji. Będziemy emitować klipy z artystami, którzy są trendy i są ikonami dobrego smaku. Aczkolwiek jesteśmy przekonani, że atrakcyjne artystki, które będą pokazywane w VH 1, również przemówią do mężczyzn. Chcielibyśmy, by VH 1 był telewizyjnym magazynem typu „Viva!” czy „Gala”, których głównym targetem są kobiety, bo one tę prasę kupują, ale mężczyźni też ją przeglądają.


Rozmawiał Mateusz Sosnowski

(MS)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo