Zapisz się na:
Pressletter

Ranking agencji PR 10/2012

...
Agencje public relations coraz lepiej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci


Łączny przychód 31 agencji public relations obecnych w tegorocznym rankingu według przychodów za 2011 rok wyniósł 191 mln zł. Gdyby porównać to z łącznym przychodem 33 firm PR z ubiegłorocznego rankingu – mamy wzrost o 14,37 proc. Nawet jeśli wziąć pod uwagę, że część firm w tym roku się nie powtórzyła, to tych 25 obecnych w rankingu rok temu i teraz także wykazało łączne większe wpływy – o 15,38 proc. Co wynika z tych liczb? Przede wszystkim to, że w 2011 roku kryzys zdawał się omijać największe polskie agencje  PR. Był to rok stabilny dla branży, która zmienia się elastycznie wraz z zapotrzebowaniem na usługi PR w nowych obszarach. 

 

Choć – i to już obserwacja z bieżącego roku – agencje PR coraz bardziej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci. – Prawdą okazuje się powiedzenie, że najlepszy klient to stały klient – mówi Mariusz Pleban, prezes Multi Communications. Właściciele agencji zwracają uwagę, że widoczna jest tendencja do zwiększania zakresu obsługi stałych klientów, co przekłada się na budżety, jakimi dysponują piarowcy. – Pracujemy ze stałą grupą firm, często od trzech, czterech lat, i dostajemy od nich bądź ich nowych przedsięwzięć czy kolejnych podmiotów, które zakładają, wciąż nowe zlecenia – potwierdza Joanna Delbar, prezes agencji Telma Group Communications. Firmy PR tworzą obsługujące kompleksowo danego klienta łączone zespoły, w których skład wchodzą specjaliści różnych działów agencji. Taki model pracy wprowadziła np. agencja Euro RSCG Sensors, ale również agencje niesieciowe. – Dzięki temu możemy kreatywnie, dynamicznie i elastycznie odpowiadać na potrzeby klienta – mówi Ignacy Krasicki, prezes AM Art-Media.

 


Joanna Sędek

Kup dostęp do pełnej treści poprzez
PayU, koszt 0,90zł brutto.

Kup dostęp do pełnej treści poprzez SMS
o treści KOD.PRESS na numer 7255, koszt 2,46 zł
Więcej informacji w regulaminie.





A A A


Pozostałe artykuły
























Najnowszy numer

Okładka Press

Wszystkie role Lizuta

Jak dziennikarz religijny „Gazety Wyborczej” stał się współpracownikiem Kuby Wojewódzkiego i celebrytą.

Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

Sąd łaskawy dla dziennikarki, która podszyła się pod psycholożkę

Dziennikarka podszyła się pod psycholożkę, wypytała bohaterkę o intymne szczegóły, a potem bez jej wiedzy to opublikowała. Dla prokuratury i sądu "stopień szkodliwości społecznej nie jest znaczny".

Amerykanie przejęli TVN. Z rady nadzorczej odchodzą rodziny założycieli stacji

Sfinalizowano transakcję zakupu 52,7 proc. akcji TVN przez Scrips Networks Interactive. Z rady nadzorczej stacji odchodzą Piotr Walter i Aldona Wejchert.

Dziennik Gazeta Prawna zwalnia dziennikarzy, bo ci prowadzili prywatnego bloga Cashless.pl, o którym pracodawca wcześniej wiedział. WTF?

Cashless.pl to ciekawy, ambitny projekt dwóch dziennikarzy „Dziennika Gazety Prawnej”, Piotra Dziubaka i Jacka Uryniuka, opisujący nowoczesne technologie w finansach. Projekt prywatny, prowadzony po godzinach, o którym pracodawca wiedział. O sprawę pytamy Piotra Dziubaka.

Snapchat i wertykalne reklamy – czy i dlaczego mogą zadziałać?

Evan Spiegel, twórca Snapchata nie kryje chęci szybkiego wzrostu przychodów z reklamy, umieszczanej przez marki w jego aplikacji. Kilka dni temu był On jednym z kluczowych gości na Cannes Festival. Podczas rozmowy z Joanną Coles (Cosmopolitan) temat sponsorowanych snapów przewijał się wielokrotnie. Trudno się dziwić, że CEO tej aplikacji myśli o treściach reklamowych w jej obrębie. Gromadząc wyjątkowo młodą audiencję (prawie 85% użytkowników aplikacji mieści się w przedziale wiekowym 16-34) oczywistym jest, że kolejka reklamodawców, chcących dotrzeć do klientów z tej grupy, wydłużała będzie się z każdym dniem.

Nasze debaty

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

fotoreporter
dziennikarz prasowy
redaktor stron WWW
fotoreporter
redaktor
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine