Zapisz się na:
Pressletter

Ranking agencji PR 10/2012

...
Agencje public relations coraz lepiej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci


Łączny przychód 31 agencji public relations obecnych w tegorocznym rankingu według przychodów za 2011 rok wyniósł 191 mln zł. Gdyby porównać to z łącznym przychodem 33 firm PR z ubiegłorocznego rankingu – mamy wzrost o 14,37 proc. Nawet jeśli wziąć pod uwagę, że część firm w tym roku się nie powtórzyła, to tych 25 obecnych w rankingu rok temu i teraz także wykazało łączne większe wpływy – o 15,38 proc. Co wynika z tych liczb? Przede wszystkim to, że w 2011 roku kryzys zdawał się omijać największe polskie agencje  PR. Był to rok stabilny dla branży, która zmienia się elastycznie wraz z zapotrzebowaniem na usługi PR w nowych obszarach. 

 

Choć – i to już obserwacja z bieżącego roku – agencje PR coraz bardziej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci. – Prawdą okazuje się powiedzenie, że najlepszy klient to stały klient – mówi Mariusz Pleban, prezes Multi Communications. Właściciele agencji zwracają uwagę, że widoczna jest tendencja do zwiększania zakresu obsługi stałych klientów, co przekłada się na budżety, jakimi dysponują piarowcy. – Pracujemy ze stałą grupą firm, często od trzech, czterech lat, i dostajemy od nich bądź ich nowych przedsięwzięć czy kolejnych podmiotów, które zakładają, wciąż nowe zlecenia – potwierdza Joanna Delbar, prezes agencji Telma Group Communications. Firmy PR tworzą obsługujące kompleksowo danego klienta łączone zespoły, w których skład wchodzą specjaliści różnych działów agencji. Taki model pracy wprowadziła np. agencja Euro RSCG Sensors, ale również agencje niesieciowe. – Dzięki temu możemy kreatywnie, dynamicznie i elastycznie odpowiadać na potrzeby klienta – mówi Ignacy Krasicki, prezes AM Art-Media.

 


Joanna Sędek

Kup dostęp do pełnej treści poprzez
PayU, koszt 0,90zł brutto.

Kup dostęp do pełnej treści poprzez SMS
o treści KOD.PRESS na numer 7255, koszt 2,46 zł
Więcej informacji w regulaminie.





A A A


Pozostałe artykuły
















Najnowszy numer

Okładka Press

Śmieszkuję do trzydziestki

- Zauważyłem, że jak człowiek za młodu błaznuje, a potem powie coś poważnie, to wszyscy się do niego modlą - mówi Michał Kempa w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem.

Jedynki gazet

Gazeta Wyborcza

Przegląd mediów

Telewizja Puls wykorzystuje gorszą sytuację w TVP. Są dni kiedy ma większą widownię

W kwietniu obie główne anteny Telewizji Polskiej - TVP 1 i TVP 2 - mają łączne udziały mniejsze niż sam Polsat czy TVN. Tak źle w TVP jeszcze nie było. Tę sytuację wykorzystuje Telewizja Puls, która w niektórych dniach notuje wyższą widownię niż TVP

Grażyna Torbicka. Moment wolności

Prowadziła niedawno w Teatrze Narodowym spotkanie z bohaterami filmu "Droga do mistrzostwa" Bartosza Konopki. Kiedy dziękowała artystom, Agnieszka Holland powiedziała: - A teraz podziękujmy Grażynie. Zerwały się brawa.

Żonglujący kanałami

„Być obecnym na Facebooku” nie jest strategią marketingową.

Cyfrowi aktorzy w filmach. Jak wyglądała droga od prostych modeli 3D do fotorealizmu?

Człowiek generowany komputerowo to efekt, który przeszedł niezwykle długą ewolucję. Wciąż jednak tkwi w połowie drogi do doskonałości. Kolejne etapy jego rozwoju rozwiązywały stare problemy… i tworzyły nowe.

Nasze debaty

Nie jesteśmy "Charlie"

Czy są jakieś granice wolności słowa? Czy kłamstwo jest dozwolone w dyskusji publicznej? Bo jeśli nie jest, trzy czwarte polityków powinno odpowiadać przed sądem. I trzy czwarte dziennikarzy.

Związek symbiotyczny

O pożytkach i wyzwaniach w sponsorowaniu kultury rozmawiają przedstawiciele instytucji kultury i firm wspierających tę dziedzinę.

Sponsor podnosi poprzeczkę

Sponsor sportu poprawia nie tylko wyniki finansowe, ale i sportowe wspieranej dyscypliny – wynika z debaty podczas konferencji Top Marka w warszawskim Hiltonie.

Rekomendacja, zaufanie, ludzie

O znaczeniu eventu w komunikacji marketingowej dyskutują przedstawiciele agencji i firm je organizujących.

Archiwum tekstów



Freelinker

fotoreporter
fotoreporter
redaktor
redaktor stron WWW
korektor
grafik dtp
webdesigner
dziennikarz prasowy
Copyright 2016© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine