Zapisz się na:
Pressletter

Ranking agencji PR 10/2012

...
Agencje public relations coraz lepiej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci


Łączny przychód 31 agencji public relations obecnych w tegorocznym rankingu według przychodów za 2011 rok wyniósł 191 mln zł. Gdyby porównać to z łącznym przychodem 33 firm PR z ubiegłorocznego rankingu – mamy wzrost o 14,37 proc. Nawet jeśli wziąć pod uwagę, że część firm w tym roku się nie powtórzyła, to tych 25 obecnych w rankingu rok temu i teraz także wykazało łączne większe wpływy – o 15,38 proc. Co wynika z tych liczb? Przede wszystkim to, że w 2011 roku kryzys zdawał się omijać największe polskie agencje  PR. Był to rok stabilny dla branży, która zmienia się elastycznie wraz z zapotrzebowaniem na usługi PR w nowych obszarach. 

 

Choć – i to już obserwacja z bieżącego roku – agencje PR coraz bardziej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci. – Prawdą okazuje się powiedzenie, że najlepszy klient to stały klient – mówi Mariusz Pleban, prezes Multi Communications. Właściciele agencji zwracają uwagę, że widoczna jest tendencja do zwiększania zakresu obsługi stałych klientów, co przekłada się na budżety, jakimi dysponują piarowcy. – Pracujemy ze stałą grupą firm, często od trzech, czterech lat, i dostajemy od nich bądź ich nowych przedsięwzięć czy kolejnych podmiotów, które zakładają, wciąż nowe zlecenia – potwierdza Joanna Delbar, prezes agencji Telma Group Communications. Firmy PR tworzą obsługujące kompleksowo danego klienta łączone zespoły, w których skład wchodzą specjaliści różnych działów agencji. Taki model pracy wprowadziła np. agencja Euro RSCG Sensors, ale również agencje niesieciowe. – Dzięki temu możemy kreatywnie, dynamicznie i elastycznie odpowiadać na potrzeby klienta – mówi Ignacy Krasicki, prezes AM Art-Media.

 


Joanna Sędek

Kup dostęp do pełnej treści poprzez
PayU, koszt 0,90zł brutto.

Kup dostęp do pełnej treści poprzez SMS
o treści KOD.PRESS na numer 7255, koszt 2,46 zł
Więcej informacji w regulaminie.





A A A


Pozostałe artykuły















Jedynki gazet

Gazeta Podatkowa

Przegląd mediów

Goliat z Google czy wujek z USA

Lobbingowy gambit wokół giganta z Doliny Krzemowej rozpala głowy europejskich polityków. Są zachęty, gesty, ale też ostre słowa. Głosowanie w europarlamencie zaplanowano na dziś.

Kreml agituje Niemców

Rosja uruchomiła propagandowy kanał telewizyjny dla Niemców. Polska przedstawiana jest jako kraj, który szykuje się do ataku jądrowego na Rosję.

Facebook zmienia regulamin serwisu. Co przygotował Mark Zuckerberg?

Zmiany, które wejdą w życie 1 stycznia mają pozwolić użytkownikom serwisu lepiej panować nad informacjami, które udostępniają innym i sprawniej zarządzać reklamami, które pojawiają się na ich News Feedzie. Nie oznacza to jednak, że już niedługo będziesz mógł całkowicie zrezygnować z reklam. Co przygotował Facebook dla internautów?

David Tekiela (Bezużyteczna.pl) – Zamarzyło mi się powalczyć z Kwejkiem i Demotywatorami i udało mi się.

AK74 – Przede wszystkim gratuluję wyniku. 13 listopada 2014 roku jeden z Twoich serwisów „Wiedza Bezużyteczna” zanotował 1.5 mln fanów na Facebooku. David Tekiela – Dziękuję bardzo! W zasadzie to 13 listopada wyprzedziliśmy Kwejka, a 1.5 mln fanów zdobyliśmy już początkiem września.

Najnowszy numer

Okładka Press

Luz w głowie

Podczas dyskusji w „Gazecie Wyborczej” padł argument o obywatelskiej postawie. A ja spytałam: „Jak wszyscy będą obywatelami, to kto będzie dziennikarzem?” – mówi Elżbiecie Rutkowskiej dziennikarka Ewa Siedlecka

Nasze debaty

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

fotoreporter
redaktor
dziennikarz prasowy
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine