Zapisz się na:
Pressletter

Ranking agencji PR 10/2012

...
Agencje public relations coraz lepiej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci


Łączny przychód 31 agencji public relations obecnych w tegorocznym rankingu według przychodów za 2011 rok wyniósł 191 mln zł. Gdyby porównać to z łącznym przychodem 33 firm PR z ubiegłorocznego rankingu – mamy wzrost o 14,37 proc. Nawet jeśli wziąć pod uwagę, że część firm w tym roku się nie powtórzyła, to tych 25 obecnych w rankingu rok temu i teraz także wykazało łączne większe wpływy – o 15,38 proc. Co wynika z tych liczb? Przede wszystkim to, że w 2011 roku kryzys zdawał się omijać największe polskie agencje  PR. Był to rok stabilny dla branży, która zmienia się elastycznie wraz z zapotrzebowaniem na usługi PR w nowych obszarach. 

 

Choć – i to już obserwacja z bieżącego roku – agencje PR coraz bardziej uświadamiają sobie, jak ważni dla ich funkcjonowania i rozwoju są stali klienci. – Prawdą okazuje się powiedzenie, że najlepszy klient to stały klient – mówi Mariusz Pleban, prezes Multi Communications. Właściciele agencji zwracają uwagę, że widoczna jest tendencja do zwiększania zakresu obsługi stałych klientów, co przekłada się na budżety, jakimi dysponują piarowcy. – Pracujemy ze stałą grupą firm, często od trzech, czterech lat, i dostajemy od nich bądź ich nowych przedsięwzięć czy kolejnych podmiotów, które zakładają, wciąż nowe zlecenia – potwierdza Joanna Delbar, prezes agencji Telma Group Communications. Firmy PR tworzą obsługujące kompleksowo danego klienta łączone zespoły, w których skład wchodzą specjaliści różnych działów agencji. Taki model pracy wprowadziła np. agencja Euro RSCG Sensors, ale również agencje niesieciowe. – Dzięki temu możemy kreatywnie, dynamicznie i elastycznie odpowiadać na potrzeby klienta – mówi Ignacy Krasicki, prezes AM Art-Media.

 


Joanna Sędek

Kup dostęp do pełnej treści poprzez
PayU, koszt 0,90zł brutto.

Kup dostęp do pełnej treści poprzez SMS
o treści KOD.PRESS na numer 7255, koszt 2,46 zł
Więcej informacji w regulaminie.





A A A


Pozostałe artykuły
















Jedynki gazet

Metro

Przegląd mediów

Wydawca "Wprost" wyprowadza biznes z Polski

PMPG przenosi część biznesu za granicę. Wydawca tygodnika "Wprost", którego publikacje latem tego roku rozpoczęły aferę taśmową, a ostatnio zmusiły marszałka Radosława Sikorskiego, by tłumaczył się z rozliczonych kilometrów, ucieka przed zbyt skomplikowanym systemem podatkowym.

"Grafik płakał jak retuszował", czyli odmieniona Ewa Kopacz na okładce

Kiedy już wydawało nam się, że fantazja grafików w odmienianiu twarzy gwiazd na okładkach niczym nas już nie zaskoczy, naszym oczom ukazała się odmieniona Ewa Kopacz. Czy taki retusz przystoi w przypadku pani premier?

Mowę odbiera, dech zapiera

Wczoraj w ramach codziennego przeglądu reklam i odkładania ich do kolejnego podsumowania natykam się na taką serię. I znów mi mowę odjęło.

Losy Google News w Hiszpanii pokazują hipokryzję tradycyjnych mediów

Hiszpanom nie udało się wydoić Google'a – gigant zamknął Google News zamiast zgadzać się płacić absurdalny podatek od linkowania. Co na to wydawcy? Wystraszyli się, że stracą dodatkowe źródło ruchu, i... domagają się od państwa, aby zmusiło Google News do powrotu.

Najnowszy numer

Okładka Press

Gdzie dwóch się nie bije

Z Janem Wróblem i Romanem Kurkiewiczem, prowadzącymi „Dwie prawdy” w TVN 24, rozmawia Mariusz Kowalczyk

Nasze debaty

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

dziennikarz prasowy
tłumacz
korektor
redaktor stron WWW
redaktor
redaktor stron WWW
redaktor
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine