Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 02, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanały informacyjne zyskały dzięki wyborom parlamentarnym

W październiku br. kanały informacyjne zanotowały znacznie lepsze wyniki niż rok temu. Zyskały szczególnie na finiszu kampanii przed wyborami do Sejmu i Senatu, w niedzielę wyborczą i w pierwszych dniach po wyborach.

Średnio w całym miesiącu kanał TVP Info – który wypadł najlepiej w grupie ogólnej – miał 3,53 proc. udziału w rynku (wobec 2,53 proc. w październiku ub.r.). Na drugie miejsce spadł TVN 24 z udziałem 3,32 proc. (w ub.r. 2,68 proc.), a trzeci był Polsat News – 1,08 proc. (0,96 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) prowadzenie zachował TVN 24 – 2,57 proc. (2,06 proc.), TVN Info miał 1,58 proc. (1,02 proc.), a Polsat News – 0,83 proc. (0,80 proc.).
W tygodniu 19-25 października (zakończonym wyborczą niedzielą) i w pierwszych dniach po wyborach kanały informacyjne notowały wyniki znacznie powyżej średniej. Najlepszym dniem dla tych stacji był poniedziałek 26 października, gdy TVP Info miał 6,6 proc. udziału w rynku, TVN 24 – 5,68 proc., a Polsat News – 1,84 proc. W tym okresie udziały stacji informacyjnych spadły poniżej średniej tylko w sobotę, gdy panowała cisza wyborcza. Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 02.11.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.