Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 09, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zasady etyki dziennikarskiej w TVP zostaną uzupełnione

Obowiązujący w Telewizji Polskiej kodeks etyki dziennikarskiej ma być uzupełniony o zapisy uwzględniające rozwój reklamy i nowe media.

Aktualizację kodeksu omawiano na spotkaniu prezesa TVP Janusza Daszczyńskiego z członkami Komisji Etyki TVP. Podstawowe zapisy kodeksu etyki pochodzą sprzed prawie 20 lat. Jak informuje biuro prasowe TVP, komisja etyki ma zaproponować nowe zasady, dotyczące m.in. udziału pracowników i osób związanych z TVP w reklamach i innych przedsięwzięciach komercyjnych.
O konieczności nowelizacji kodeksu etyki była już w TVP mowa, gdy na początku października 2013 roku w serwisie NaTemat.pl tekst Tomasza Lisa (prowadzący w TVP 2 program "Tomasz Lis na żywo") o przygotowaniach do maratonu zilustrowano zdjęciem dziennikarza z napojem izotonicznym Powerade i opatrzono adnotacją, że zawiera lokowanie produktu. Komisja etyki TVP uznała, że artykuł nosi znamiona kryptoreklamy. Wobec Tomasza Lisa nie wyciągnięto jednak konsekwencji, gdyż zgodnie z kodeksem etyki TVP nie sposób było tego przypadku jednoznacznie zaklasyfikować.

(RUT, 09.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.