Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 09, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komorowski wydał na kampanię w radiu i telewizji więcej od Dudy

(fot. archiwum/Press)

Komitet wyborczy Bronisława Komorowskiego na emitowane w kampanii prezydenckiej spoty radiowe i telewizyjne wydał 5,16 mln zł, a komitet Andrzeja Dudy – 4,76 mln.

W przeliczeniu kosztów spotów na efekty kampanii jeden zdobyty głos kosztował Andrzeja Dudę 55 gr, a Bronisława Komorowskiego – 64 gr. W sumie wszyscy kandydaci wydali w obu turach kampanii 10,72 mln zł - o 20,4 proc. więcej niż przy poprzednich wyborach w 2010 roku.
Z danych zebranych od nadawców przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji wynika, że w pierwszej i drugiej turze wyborów płatne audycje wyborcze nadawano w 19 rozgłośniach publicznych oraz w 109 radiach koncesjonowanych. Z kolei w telewizji w pierwszej turze reklamy wyborcze pojawiły się w 20 stacjach: na 13 antenach telewizji publicznej (TVP 1, TVP 2, TVP Polonia, TVP Info, TVP Regionalna, TVP HD, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Gdańsk, TVP Szczecin i TVP Wrocław) oraz w kanałach: Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24, TV Republika, Superstacja i NTL Radomsko. W drugiej turze spoty emitowało 11 telewizji: sześć anten TVP (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Gdańsk, TVP Kraków i TVP Rzeszów), Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24 i TV Republika.
Telewizje zarobiły na spotach wyborczych łącznie 9,77 mln zł (z czego 6,89 mln zł w pierwszej turze), a radia – 951 tys. zł (z czego 777 tys. zł w pierwszej turze, w drugiej w radiu reklamował się tylko Andrzej Duda).

(RUT, 09.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.