Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 15, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła pierwszy kwartał zyskiem 171 mln zł

Na koniec marca br. 707 tys. klientów korzystało z programu SmartDom, łączącego usługi Cyfrowego Polsatu i Plusa ze sprzedażą energii elektrycznej i produktów bankowych – podała Grupa Cyfrowy Polsat.

Łącznie ta grupa klientów korzystała z 2,17 mln usług (RGU). W pierwszym kwartale br. dokupili oni 319 tys. dodatkowych usług. W tym roku Cyfrowy Polsat chce osiągnąć 1 mln klientów korzystających z programu SmartDom.
Grupa Cyfrowy Polsat na koniec marca br. uzyskała 2,33 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 222 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r.). Koszty operacyjne zwiększyły się o 224 proc. do 1,44 mld zł, EBITDA – o 218 proc. do 897 mln zł, a zysk netto – o 74 proc. do 171 mln zł. Od 7 maja ub.r. Cyfrowy Polsat konsoliduje wyniki spółki Metelem Holding Company, właściciela Polkomtelu, operatora sieci komórkowej Plus.
Grupa Cyfrowy Polsat miała 6,07 mln klientów kontraktowych (spadek o 3,1 proc.). Łącznie sprzedanych usług (RGU) kontraktowych było 12,39 mln (wzrost o 3,4 proc.), z czego 4,41 mln płatnej telewizji (wzrost o 4 proc.), 6,55 mln telefonii komórkowej (spadek o 2,4 proc.) i 1,44 mln Internetu (wzrost o 39,2 proc.). Przychód na klienta (ARPU) usług kontraktowych wzrósł o 1,2 proc. do 85,8 zł, a churn (wskaźnik odpływu abonentów) wzrósł z 9,1 proc. do 9,5 proc.
Natomiast usług przedpłaconych grupa miała 4,03 mln (spadek o 7,3 proc.), w tym 3,78 mln telefonii komórkowej (spadek o 6,6 proc.), 192,6 tys. Internetu (spadek o 14,8 proc.) oraz 66,2 tys. płatnej telewizji (spadek o 18,9 proc.).
Grupa osiągnęła 283 mln zł przychodów ze sprzedaży w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej (wzrost o 7 proc.). Koszty operacyjne wzrosły tu o 11 proc. do 183 mln zł. Natomiast zysk netto powiększył się o 3 proc. do 81 mln zł. ”Wzrost przychodów tego segmentu naszej działalności został osiągnięty dzięki organicznemu wzrostowi, sukcesowi ramówek kanałów TV4 i TV6 oraz uruchomionemu w zeszłym roku nowemu kanałowi Disco Polo Music” – skomentowała Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu i dyrektor finansowa Telewizji Polsat.
Wpływy z reklam i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły rok do roku do 221 mln zł, czyli o 6,4 proc. Średnia miesięczna liczba użytkowników Ipli wyniosła ok. 4,3 mln.

(KOZ, 15.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.