Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 16, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2014 roku TVP zwiększyła wpływy z abonamentu, reklamy i sponsoringu

Telewizja Polska w ub.r. zwiększyła przychody z reklam i sponsoringu o 4,4 proc. rok do roku - do 902 mln zł. Ponadto spółka uzyskała o ponad połowę wyższe wpływy z abonamentu.

TVP większe wpływy z reklam i sponsoringu tłumaczy poprawą sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej, emisją dwóch dużych imprez sportowych (Igrzyska Olimpijskie w Soczi i piłkarski mundial w Brazylii), jak również wprowadzonej przez biuro reklamy optymalizacji polityki handlowej.
W 2013 roku TVP uzyskała z reklam i sponsoringu 864 mln zł – był to najsłabszy rok spółki pod tym względem w ostatnich latach. W ub.r. widać więc odbicie się już od tego poziomu.

TVP w ub.r. otrzymała z abonamentu 444 mln zł – to o 57,4 proc. więcej niż w 2013 roku. Trzeci rok z rzędu wpływy z abonamentu były wyższe niż rok wcześniej. Według spółki jest to m.in. wynik podjętych działań mających na celu usprawnienie egzekucji i ściągalności opłat abonamentowych.
TVP nie podaje na razie wyniku finansowego za ub.r. – zrobi to pod koniec marca br. W 2013 roku spółka zanotowała 20,5 mln zł straty.

(KOZ, 16.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.