Platforma NC+ straciła 2 proc. abonentów
(fot. Piotr Król)
Platforma satelitarna NC+ na koniec ub.r. miała 2,15 mln abonentów - 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadły też jej przychody, ale wzrósł wskaźnik ARPU (przychód na abonenta).
Platforma satelitarna NC+ na koniec ub.r. miała 2,15 mln abonentów - 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadły też jej przychody, ale wzrósł wskaźnik ARPU (przychód na abonenta).
NC+ nie zwiększyła bazy abonenckiej nawet w czwartym kwartale, tradycyjnie najlepszym dla tej branży – na koniec ub.r. miała bowiem tyle samo abonentów, co na koniec trzeciego kwartału.
NC+ powstała w marcu 2013 roku z połączenia Canal+ i platformy N, mających w sumie 2,5 mln abonentów. Nowa platforma wciąż jednak nie osiągnęła tego poziomu.
Łączne przychody NC+ w ub.r. wyniosły 2,148 mld zł i były o 5 proc. niższe od osiągniętych rok wcześniej. Na Grupę TVN, która ma 32 proc. udziałów w NC+, przypadło 17,5 mln zł zysku (w 2013 roku było to 54,5 mln zł straty). Miesięczny wskaźnik ARPU z usług abonamentowych wyniósł w ub.r. 68,3 zł i był o 4 proc. wyższy od osiągniętego w 2013 roku.
(RUT, 07.02.2015)