Fokus TV liczy na 1,5 proc. udziału w rynku po roku działalności
Nadawca kanału edukacyjno-poznawczego Fokus liczy, że stacja po roku nadawania osiągnie 1,5 proc. udziału w rynku. Fokus TV zacznie nadawanie w poniedziałek 28 kwietnia.
Stacja rozpocznie emisję na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej jako ostatni z czterech zwycięzców konkursu rozstrzygniętego w ub.r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Chciałbym, żeby Fokus TV szybko osiągnął 1 proc. udziału w rynku, a po roku doszedł do 1,5 proc. - mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej i główny akcjonariusz ZPR (właściciela spółki TV Spektrum, nadawcy kanału Fokus TV). - Mamy już ponad tysiąc godzin programu. To produkcja własna i zakupy od innych nadawców, między innymi BBC. Inwestycje programowe Fokus TV ma znacznie większe niż nasze kanały muzyczne – dodaje Benbenek (do ZPR należą też kanały Polo TV i Eska TV, od początku obecne na MUX 1).
Z czterech kanałów wybranych przez KRRiT na miejsca, które na pierwszym multipleksie zwalnia telewizja publiczna (ma dla siebie cały MUX 3), jako pierwsze 15 lutego wystartowały TV Trwam i TVP ABC, a 15 marca dołączył do nich Stopklatka TV. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że kanał TVP ABC od 1 marca (wtedy zaczął się monitoring) do 16 kwietnia miał średnio 0,75 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 0,62 proc. w grupie komercyjnej. Natomiast Stopklatka TV odpowiednio: 0,57 proc. i 0,56 proc. (od początku monitoringu 17 marca do 16 kwietnia br.). Telewizja Trwam nie jest objęta badaniami oglądalności.
(RUT, 22.04.2014)