Klienci Vectry nie byli informowani o prawie odstąpienia od umowy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że konsultanci sieci kablowej Vectra przekazywali klientom niepełne i nierzetelne informacje, jednak nie ukarał operatora.
UOKiK wszczął postępowanie w październiku ub.r. po przeanalizowaniu protokołu z kontroli przekazanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dotyczyła ona rozmów konsultantów z konsumentami zmieniającymi umowy odbioru telewizji kablowej lub zamierzającymi je zawrzeć. Wątpliwości urzędów wzbudziły praktyki konsultantów udzielających wyjaśnień na temat produktów spółki. Jak podał UOKiK, w większości przypadków klienci nie byli informowani o prawie odstąpienia od umowy, a także miejscu i sposobie składania reklamacji. Ponadto – zakwestionowano nieinformowanie o cenie ani terminie, do którego obowiązuje proponowana oferta. Vectra zobowiązała się do zmiany praktyk, dlatego nie została na nią nałożona kara finansowa. ”Oznacza to, że spółka została zobowiązana do opracowania nowych wytycznych dla telemarketingu, ich wdrożenia i przedłożenia prezes UOKiK” – napisano w komunikacie Urzędu. (KOZ, PR)
(09.04.2013)