Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 02, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 11 mln widzów obejrzało finał Euro 2012 w TVP

Finał Euro 2012 w kanałach Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP 1 HD, TVP sport i TVP HD) obejrzało 10 mln 985 tysięcy widzów przy średnich udziałach 69,54 proc. W szczytowym momencie oglądalności mecz Hiszpania–Włochy śledziło 12 mln 630 tysięcy – wynika z danych Telewizji Polskiej.

W TVP 1 i TVP 1 HD średnia oglądalność finału (Hiszpania pokonała Włochów 4:0) wyniosła 10 mln 604 tysiące przy średnich udziałach 66,49 proc. (szczytowy moment oglądalności 11 mln 825 tysięcy). W TVP Sport średnia oglądalność tego meczu to 306 tys., udziały 1,94 proc. (szczytowy moment 435 tys.). W TVP HD po raz pierwszy w historii Telewizji Polskiej finał transmitowany był w jakości 3D. Obejrzało go 175 tysięcy widzów, udziały 1,11 proc. (szczytowy moment – 369 tysięcy).
Ze wszystkich meczów Euro 2012 największym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie Polska – Rosja. Śledziło je w TVP1, TVP1 HD, TVP Sport i TVP HD 14,7 mln osób. W szczytowym momencie mecz oglądało 16 mln 234 tys. widzów. Średnia widownia w TVP 1 i TVP1 HD wyniosła 13 mln 574 tys. osób. Udziały spotkania Polska – Rosja w TVP1 wyniosły 75,4 proc.
W czasie turnieju Euro 2012 wzrosły udziały anten i kanałów telewizji publicznej. Jak wynika z danych Biura Koordynacji Programowej TVP w dniach 8-28 czerwca udziały TVP 1 wyniosły 20,7 proc. (średnia w ramówce wiosennej – 15,2 proc.), udziały TVP 2 – 14,1 proc. (12,6 proc.), TVP Info – 4,1 proc. (3,7 proc.), TVP Sport – 0,6 proc. (0,2 proc.) i TVP HD – 1,2 proc. (średnia w ramówce wiosennej – 0,3 proc.).

(02.07.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.