TVP uzyskała 116 mln zł z reklam przy Euro 2012
Sprzedaż czasu reklamowego przy wszystkich meczach Euro 2012 oprócz niedzielnego finału przyniosła Telewizji Polskiej 116,2 mln zł.
Te wpływy obejmują fazę grupową, ćwierćfinały i półfinały Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej według cennika (bez rabatów). W sumie od początku mistrzostw 8 czerwca do półfinałów włącznie TVP wyemitowała przy meczach 4,1 tys. spotów reklamowych.
Średnia widownia spotkań Euro 2012 (bez meczu finałowego) transmitowanych w TVP 1, TVP 2, TVP Sport i TVP HD wyniosła prawie 7 mln osób. W półfinałach zasiadało przed telewizorami średnio 9,7 mln osób, a w ćwierćfinałach prawie 7,5 mln. W fazie grupowej najwięcej widzów - średnio 14 mln - przyciągały mecze Polaków. Natomiast spośród spotkań innych drużyn największe powodzenie miał mecz półfinałowy Niemcy - Włochy, który w TVP 2, TVP Sport i TVP HD obejrzało średnio 10 mln osób.
– Mistrzostwa to ogromny sukces oglądalnościowy TVP, którego jednak nie udało się przełożyć na ratingi sprzedanych reklam – mówi Marek Racławski, szef departamentu TV w domu mediowym PanMedia Western. – Stało się tak głównie z powodu niepewnej sytuacji na rynku reklamowym: po prostu zabrakło popytu. Jednak Euro uratowało TVP przed całkowitą stagnacją – dodaje Racławski.
Dane: Nielsen Audience Measurement. (RUT)
(02.07.2012)