Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 04, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W listopadzie rusza Google Campus Warsaw

Array

Od wczoraj można zgłaszać chęć uczestnictwa w Google Campus Warsaw, ośrodku rozwoju start-upów, który ma zacząć działać w listopadzie. Google przesuwa zapowiadane początkowo na wrzesień ujawnienie szczegółów programu Digital News Initiative, który ma wspierać dziennikarzy i wydawców.

W Google Campus powstanie strefa z 300 miejscami do pracy. Będzie ją prowadzić partner Google - Techhub. Firma ta przeprowadzi też rekrutację start-upów do Google Campus Warsaw. Aby się zgłosić, należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej ośrodka. - Priorytetem są dla nas start-upy technologiczne, a nie agencje lub konsultanci - wyjaśnia Elizabeth Varley, prezes Techhub. - Start-upy mogą pracować nad dowolnym oprogramowaniem, które generuje jakiś rodzaj własności intelektualnej. Mogą to być też firmy tworzące sprzęt. W innych miastach mamy start-upy zajmujące się reklamą, medycyną, edukacją, finansami, sportem, modą - wylicza Varley.
Cena za biurko w strefie do pracy w warszawskim Google Campus nie jest jeszcze znana, ale np. w Bukareszcie wynosi 120 euro netto miesięcznie za osobę.  Pierwsze spotkanie organizowane przez Techhub (pod nazwą Techhub Demo Night) ma się odbyć 17 listopada.
Można też starać się o bezpłatne członkostwo w Google Campus Warsaw. Daje ono możliwość wstępu na wydarzenia i do podobnych ośrodków Google w innych krajach. Obecnie w Google Campus Warsaw zapowiedziane jest jedno wydarzenie - cykl warsztatów i spotkań dla start-upów Campus Exchange w dniach 7-11 grudnia br.
W regulaminie Google Campus Warsaw możemy przeczytać m.in., że jest to miejsce przyjazne dla rowerzystów i psów, zabronione natomiast jest palenie papierosów.
Jednocześnie Google nie podaje dokładnych informacji dotyczących programu dla dziennikarzy i wydawców Digital News Initiative. - Termin wrześniowy był przybliżony. Chcemy zebrać kilka różnych newsów związanych z DNI i wydawcami w jedno ogłoszenie. Prawdopodobnie skoordynujemy to w czasie z jakąś większą europejską konferencją medialną w ciągu najbliższych kilku tygodni - informuje Marta Jóźwiak, head of communications w Google Poland & CEE, która zajmuje się w Polsce programem DNI. A Piotr Zalewski, communications & public affairs manager w Google, dodaje: - Wrzesień nie był konkretną datą, a jej przesunięcie związane jest między innymi z dużą liczbą chętnych. Komunikat na temat DNI powinien się pojawić w przyszłym tygodniu, a szczegółowe informacje pod koniec miesiąca - zapowiada.
DNI to wspólna inicjatywa Google i europejskich wydawców, która zakłada przeznaczenie 150 mln euro na innowacje w mediach i szkolenie dziennikarzy.

(JM, 04.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.