Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 27, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża motoryzacyjna wydaje więcej na reklamę

(fot. freerangestock.com)

O 6,4 proc. wzrosły wydatki największych firm motoryzacyjnych na reklamę w mediach w pierwszym półroczu tego roku wobec pierwszego półrocza ub.r. Liderem pozostaje Volkswagen Group Polska.

Pięć największych koncernów motoryzacyjnych wydało od stycznia do czerwca br. na reklamę w mediach (telewizja, gazety, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 596 mln zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Lider - Volkswagen Group Polska - wydał na promocję m.in. marek Škoda i Seat (wersja ST Cupra) 164,1 mln zł, to jest o 19,8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Drugim największym reklamodawcą w tej branży pozostaje Toyota Motor Poland - lecz jej budżet mediowy zmalał o 10,5 proc. rok do roku i wyniósł 42,9 mln zł. Obecnie w reklamach firmy nie jest już eksponowany Włodzimierz Zientarski, który od 2013 roku brał udział w intensywnej kampanii promującej Toyotę. O jedną pozycję wyżej w rankingu - na trzecie miejsce - przesunął się koncern Renault Polska, który zwiększył budżet na reklamę w mediach o 8,7 proc., do 40,4 mln zł. Tym samym wyprzedził koncern General Motors Polska, który zmniejszył budżet o 17,5 proc., do nieco ponad 37 mln zł. Piąty jest Ford Polska: wydatki na promocję w mediach zwiększył aż o 54,5 proc., do 36 mln zł.

 

(DR, 27.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.