Roger Federer to najcenniejszy nośnik reklamowy wśród sportowców - Ronaldo dopiero dziesiąty
(fot. freerangestock.com)
Tenisista Roger Federer jest najbardziej wartościowym, z marketingowego punktu widzenia, sportowcem na świecie - wynika z raportu opracowanego przez uczelnię London School of Marketing. Zestawienia stworzone jest na podstawie kalkulacji obejmującej udział wpływów z kontraktów sponsorskich i reklamowych w całkowitych przychodach sportowców, a także m.in. zasięg ich profili w mediach społecznościowych. Tak wygląda pierwsza dwudziestka rankingu:
1. Roger Federer – tenis
2. Tiger Woods – golf
3. Phil Mickelson – golf
4. LeBron James – koszykówka
5. Kevin Durant – koszykówka
6. Rory McIlroy – golf
7. Novak Djokovic – tenis
8. Rafael Nadal – tenis
9. Mahendra Singh Dhoni – krykiet
10. Cristiano Ronaldo – piłka nożna
11. Kobe Bryant – koszykówka
12. Maria Sharapova – tenis
13. Lionel Messi – piłka nożna
14. Usain Bolt – lekko atletyka
15. Neymar – piłka nożna
16. Andy Murray – tenis
17. Kei Nishikori – tenis
18. Derrick Rose – koszykówka
19. Floyd Mayweather – boks
20. Serena Williams - tenis
(LL, 24.07.2015)