Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 24, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Firmy reklamy zewnętrznej mają szansę na lepsze wyniki niż w ub.r.

Przychody branży reklamy zewnętrznej w pierwszej połowie br. wyniosły 281,4 mln zł - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Względem tego samego okresu ub.r. liczba powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach zmniejszyła się o prawie 2,7 tys. sztuk.

Dla tej samej liczby firm raportujących do IGRZ kwota sprzedaży uzyskana w pierwszym półroczu br. jest niższa o 1,03 proc. wobec tego okresu 2013 roku. Według szacunków IGRZ cały 2014 rok branża reklamy zewnętrznej może zamknąć niewielkim wzrostem przychodów. Zdaniem Izby kończy się spowolnienie gospodarcze, które znacząco wpływało na wydatki firm na reklamę OOH i aktywizują się segmenty, które w ostatnich latach oszczędzały na reklamie zewnętrznej (np. usługi, finanse i marketing oraz żywność).
IGRZ wskazuje, że największy wpływ na wielkość sprzedaży w br. będą miały wydatki na kampanie przed wyborami samorządowymi. W pierwszym półroczu tego roku wydatki na polityczne akcje promocyjne i kampania przed eurowyborami wyniosły ponad 5 mln zł.
Istotnymi dla wyników osiąganych przez branżę OOH są rodzaje powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy. Obecnie wiodącą rolę przy planowaniu i organizacji akcji promocyjnych odgrywają powierzchnie na nośnikach typu frontlight 18 mkw. i w witrynach typu city light (120 x 180 cm), uzupełniane przez nośniki typu frontlight 36 i 48 mkw., jak również nośniki typu backlight. Według szacunków IGRZ nośniki typu frontlight 18 mkw. i citylight generują ponad 60 proc. przychodów branży.
"Uważam, że rynek jest na dobrej drodze do osiągnięcia lepszego rezultatu, aniżeli w roku ubiegłym. Poprawa wyniku związana jest między innymi z większą aktywnością reklamodawców przy poprawiającej się koniunkturze gospodarczej. Ważne będą wielkości sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych podczas kampanii przed wyborami samorządowymi. Biorąc pod uwagę obecną polaryzację sceny politycznej oraz dużo większą aktywność komitetów bezpartyjnych, zaangażowanie reklamy OOH w tej kampanii może być znaczące.
Zwłaszcza że telewizja, główne dotychczas medium przekazu wizerunku kandydatów, nie spełnia w pełni ich oczekiwań w okresie kampanii" - uważa cytowany w komunikacie prasowym Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

 

(BG, PR, 24.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.