Dział: RADIO

Dodano: Marzec 01, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tok FM liderem na Twitterze, rozgłośnie zakładają kolejne profile

(fot. Pixabay.com)

Spośród stacji radiowych obecnych na Twitterze najwięcej obserwujących ma Tok FM - wynika z analizy "Presserwisu". Rozgłośniom przybywa profili zakładanych w tym serwisie, bo nie wszystko są w stanie przekazać na antenie.

Konto informacyjnego Tok FM (@Radio_Tok_FM) obserwuje już 133 tys. internautów. To trzykrotnie więcej, niż ogląda stronę internetową młodzieżowej Eski (@eska_pl), którą śledzi blisko 41,9 tys. użytkowników Twittera. – Radio Tok FM prowadzi swoje konto na Twitterze od 2009 roku, konsekwentnie publikując wartościowe treści, między innymi omówienia, komentarze, wideo ze studia. Dzięki temu gromadzimy coraz więcej obserwujących. Tych, którzy chcą nie tylko wiedzieć, ale i rozumieć – mówi Kamila Ceran, redaktor naczelna rozgłośni Tok FM. Stacja oprócz głównego ma jeszcze dwa inne profile na Twitterze – @Tokfm_News (feed informacyjny) oraz @WyborywToku (feed towarzyszący obsłudze wyborów przez redakcję radia). Ale już inne radia Grupy Radiowej Agory – Złote Przeboje i Rock Radio – nie są obecne na Twitterze.
Poziom 10 tys. użytkowników obserwujących profil przekroczyły m.in. konta ”Faktów” RMF FM (@Rmf24pl) – 24,2 tys., radiowej Trójki (@Trojka_PRSA) – 16,9 tys., serwisu Polskiego Radia (@Wiadomosci_PR) -14,8 tys., ”Kontrwywiadu” RMF FM (@KontrwywiadRMF) – 14,6 tys., Radia Zet (@Radio_Zet) – 14,1 tys. i stacji RMF FM (@rmf_fm) – 12,9 tys.
Radio Zet najbardziej aktywne jest na koncie @RadioZet_News, które śledzi 6,4 tys. użytkowników. – Dla nas Twitter to coś takiego, jak żółty czy czerwony pasek dla telewizji. Kanał @RadioZet_News jest agencją informacyjną dla naszych odbiorców – mówi Daniel Adamski, dyrektor informacji Radia Zet. – Nadajemy kilkadziesiąt tweetów dziennie, podajemy własne informacje szybciej, niż jakakolwiek agencja informacyjna, jeden tweet jest w stanie narobić więcej szumu w polityce niż artykuł w Internecie czy gazecie. Piszemy na Twitterze o tym, co dzieje się w każdej minucie dnia, linkujemy nasze artykuły, retwittujemy tweety naszych reporterów, zrobione przez nich zdjęcia na miejscu zdarzenia, filmy – wymienia Adamski.
Radio Zet, obok profili @Radio_Zet i @RadioZet_News, na Twitterze ma od niedawna profile swoich programów: ”Gość Radia Zet” (@GoscRadiaZet), ”Siódmy Dzień Tygodnia” (@7DzienTygodnia), ”Dzień dobry bardzo” (@DDBardzo) oraz ”Uważam Zet” (@Uwazam_Zet). Każdy ma po kilkuset followersów. Inne stacje Eurozetu też mają swoje profile: @Antyradiopl oraz @RadioZETChili.
Najwięcej profili na Twitterze, bo aż dziesięć, prowadzi Polskie Radio. Za wszystkie odpowiada redakcja portalu Polskieradio.pl – Postanowiliśmy, że każda z anten i każdy serwis portalu będą miały swoje konta. Takie działanie wynika z ich specyfiki – mówi Dominik Panek, szef działu Wiadomości w Polskieradio.pl. Na Twitterze obecne są więc nie tylko Polskieradio.pl (@PolskieRadiopl1), Jedynka (@RadiowaJedynka), Dwójka (@Dwojka_PRSA), Trójka (@Trojka_PRSA), Czwórka (@radiowa_czworka) i Polskie Radio 24 (@PolskieRadio24), ale także serwisy Wiadomości (@Wiadomosci_PR), Sport @sportradiopl), Gospodarka (@Gospodarka_PRSA), Historia (@Historia_PR).
– Najwięcej wpisów trafia na konto Wiadomości. Retweetujemy na nim też najważniejsze informacje z pozostałych profili – podaje Panek. Profil @Wiadomosci_PR ma 14,8 tys. obserwujących.
Grupa RMF na kontach RMF FM (@rmf_fm) i RMF Maxxx (@rmf_maxxx) zamieszcza podobne wpisy jak na Facebooku. Newsroom RMF FM prowadzi natomiast profil @RMF24.pl. Redakcja za jego pośrednictwem m.in. promuje wejścia dziennikarzy w serwisach informacyjnych i przekazuje głównie informacje zdobyte przez reporterów rozgłośni. W dyskusjach RMF FM nie bierze udziału jako @RMF24.pl, a jeśli pojawia się jakiś komentarz, to dziennikarza, który zdobył dany news. Z kolei @Kontrwywiad@RMF zarządza Magdalena Jednacz, wydawca audycji Konrada Piaseckiego.
Grupa Radiowa Time na Twitterze administruje cztery konta. Najpopularniejszy Eska.pl (@eska_pl) odnosi się do strony internetowej, a nie samego radia, zamieszczając newsy z tej witryny. @EskaRock_ i @voxfmpl połączone są z profilami tych rozgłośni na Facebooku. Czwarte konto należy do Radia Plus (@Radio_Plus).
– Codziennie bombardują nas miliony komunikatów. Nawet jeśli wybieramy z nich te najważniejsze, nie jesteśmy w stanie przekazać wszystkiego w serwisach informacyjnych co godzinę czy co pół. Czy rozsądne więc jest nie doceniać dziś Twittera? – opowiada Daniel Adamski z Radia Zet.
Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w grudniu 2014 roku serwis Twitter.com odwiedziło 2,6 mln internautów, rok wcześniej – 2,8 mln, a dwa lata wcześniej – 1,7 mln.

(KOZ, 01.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.