Dział: PRASA

Dodano: Luty 25, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"W Sieci" dostaje od państwowych firm więcej niż konkurencja, "Polityka" tyle co "Gazeta Polska"

(fot. Pixabay)

Dane cennikowe Kantar Media potwierdzają, że spółki skarbu państwa i ministerstwa coraz chętniej ogłaszają się w mediach wspierających rząd Beaty Szydło i politykę Prawa i Sprawiedliwości. W styczniu br. tygodnik "W Sieci" (Fratria) zamieścił państwowych reklam za 567 tys. zł (według cennika), a "Polityka" (Polityka) - za 80 tys. zł. Średnia sprzedaż ogółem tych tygodników w ub.r. wyniosła odpowiednio: 76,1 tys. egz. i 118,9 tys. egz. (dane ZKDP).

Kantar Media na zlecenie "Presserwisu" policzył, ile w styczniu br. warte były cennikowo reklamy i ogłoszenia największych spółek skarbu państwa (m.in. KGHM, PKO BP, PLL LOT, Totalizator Sportowy, PGE, PKN Orlen). Przez miesiąc na promocję w mediach (telewizja, radio, gazety, magazyny, outdoor, indoor, kina) wydały one łącznie 42 mln zł. To o 30 proc. więcej niż w styczniu 2015 roku.
Przyjrzeliśmy się bliżej reklamom państwowych firm i ministerstw w prasie. Najwięcej nadal trafia do "Gazety Wyborczej" (Agora SA) - 1,5 mln zł (wzrost o 16,6 proc. w stosunku do stycznia ub.r.). "Rzeczpospolita" (Gremi Business Communication) z tego typu ogłoszeń powinna otrzymać cennikowo 235 tys. zł (o 23,3 proc. mniej, niż rok temu). Dużo mniej zleceń trafia do "Gazety Polskiej Codziennie" (Forum SA) - w styczniu br. 21,6 tys. zł, ale rok wcześniej państwowe firmy w ogóle nie reklamowały się w tym dzienniku.
Spośród tygodników opinii liderem w tym zestawieniu jest "W Sieci" - 567 tys. zł. Tygodnik prowadzony przez Jacka i Michała Karnowskich wyprzedza "Wprost" (AWR Wprost) - 292 tys. zł (bez zmian w porównaniu z ub.r.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - 283 tys. zł, "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) - 242 tys. zł, "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) - 220 tys. zł (wzrost o 14 proc.). Według Kantar Media "W Sieci", "Tygodnik do Rzeczy" i "Gość Niedzielny" w styczniu ub.r. nie miały żadnych zleceń reklamowych od spółek skarbu państwa. W porównaniu z danymi sprzed roku najwięcej na zmianie władzy straciła "Polityka" - spadek z 341 tys. zł do 80 tys. zł. To oznacza, że w styczniu br. dostała ona od państwowych firm i instytucji tyle zleceń, co "Gazeta Polska". Według Kantar Media tygodnik wydawany przez Niezależne Wydawnictwo Polskie pozyskał od państwowych firm i ministerstw ogłoszenia warte 78 tys. zł.
Analizując te dane, trzeba jeszcze pamiętać, że spółki skarbu państwa wspierały także wydarzenia organizowane przez tygodniki. Partnerem głównym Człowieka Roku "Wprost" było PZU (sponsorami były też: Energa, Lotos, Totalizator Sportowy). Ubezpieczyciel PZU był również głównym partnerem Człowieka Wolności - nagrody tygodnika "W Sieci". Wspierały ją także: PGE, Poczta Polska, Lotos, Totalizator Sportowy, SKOK Ubezpieczenia. Spółki skarbu państwa wspierały także galę Człowieka Roku "Gazety Polskiej Codziennie": PGNiG (jako sponsor główny), PKN Orlen i PKP (partnerzy).

(DR, 25.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.