Największy wydawca prasowy w Kanadzie ma słabe wyniki i musi oszczędzać
Postmedia Networks, największy kanadyjski wydawca prasowy, zaprezentował słabe wyniki finansowe za ub.r. i zapowiedział wdrożenie radykalnego planu oszczędnościowego.
W 2015 roku przychody firmy były o 13,1 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 101,5 mln dol. Jeszcze gorzej wyglądają wyniki dotyczące wpływów reklamowych w prasie wydawanej przez kanadyjską grupę - spadły rok do roku o 17,6 proc.
Kierownictwo Postmedia Networks ogłosiło program restrukturyzacyjny, który zakłada ograniczenie kosztów działalności o 50 mln dol. w okresie najbliższych dwóch lat. Planowana jest m.in. redukcja zatrudnienia.
Postmedia Networks jest m.in. wydawcą dzienników “The National Post”, “The Calgary Herald”, “The Montreal Gazette”, “The Ottawa Sun” i “Toronto Sun”.
(LL, 20.01.2016)