Udziały w rynku dystrybucji prasy: Kolporter - 50 proc., Ruch - 31,4 proc.
Trzy największe firmy utrwaliły podział między siebie rynku dystrybucji prasy - wynika z najnowszej analizy Izby Wydawców Prasy.
IWP co roku bada, jaki udział w rynku dystrybucji prasy mają poszczególni kolporterzy. Według najnowszej analizy do Kolportera należy 50 proc. (w 2014 roku było to 50,15 proc.), Ruchu - 31,42 proc. (30,56 proc.), Garmond Press - 13,21 proc. (13,25 proc.). Pozostali dystrybutorzy mają w sumie 5,36 proc. (6,04 proc.). IWP badała nakłady 25 największych wydawców w lutym br.
Według danych uzyskanych od kolporterów liczba punktów sprzedaży prasy zmniejszyła się przez rok o 1,4 tys. i jest to obecnie 58 tys. (Kolporter - 27 tys., Ruch - 20 tys., Garmond Press - 8,8 tys.).
IWP oszacowała także udział firm w dystrybucji wydań cyfrowych prasy. Około 35 proc. rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych to dystrybucja własna wydawców, ok. 20 proc. udziału w tym segmencie rynku ma firma e-Gazety, reszta należy do pozostałych kanałów e-dystrybucji.
(GK, 30.07.2015)