Naczelny "USA Today" zapowiada koniec wersji drukowanej gazety
David Callaway, redaktor naczelny najpopularniejszego amerykańskiego dziennika ”USA Today”, przewiduje, że już za pięć lub sześć lat tytuł przestanie ukazywać się w druku.
Podczas panelu dyskusyjnego na konferencji Internet Week w Nowym Jorku przyznał, że codzienne drukowane wydanie jego gazety zniknie z rynku w ciągu kilku najbliższych lat. Zaznaczył jednak, że prawdopodobne jest, iż w przyszłości ”USA Today” będzie posiadać w swoim portfolio produkt drukowany. Amerykańscy komentatorzy branżowi wskazują, że może chodzić o wydanie weekendowe lub tygodnik.
Wydawca ”USA Today”, grupa medialna Gannett, przygotowuje się do wydzielenia swoich biznesów prasowych (w sumie 82 dzienniki) do osobnej spółki, ponieważ zamierza się skoncentrować na bardziej zyskownej branży telewizyjnej. Podobne zabiegi przeprowadziły już inne amerykańskie grupy medialne, m.in. News Corp., Tribune Co. i Time Warner.
(LL, 25.05.2015)